شماره ۴۹۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر پراقبال‌ترین در دانشگاه‌ها
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر گفت: «‌کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر از پراقبال‌ترین تشکل‌های داخل دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند.»
دکتر وحید قبادی‌دانا در مراسم اختتامیه هم‌اندیشی دبیران کانون‌های دانشجویی سازمان جوانان هلال‌احمر افزود: «در ‌سال ۹۴ زمینه پذیرش ۳۰۰ ایده از سوی کانون‌ها وجود دارد و برای تحقق آنها بودجه مستقیم بین یک تا ۵‌میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود. این مبالغ برای اجرای طرح در کانون‌های دانشجویی مستقیم به استان‌ها پرداخت می‌شود و پس از آن مالکیت معنوی طرح به اعضای کانون‌ها داده می‌شود.»
او تشکیل مجمع دبیران کانون‌های دانشجویی را راه نظام‌مند دستیابی به کانون‌های فعال دانست و گفت: «با تشکیل مجمع دبیران منتخب کانون‌های دانشجویی، استان‌هایی که در این خصوص درست عمل نکرده‌اند شناخته می‌شوند.» قبادی‌دانا همچنین به ایده ایجاد کرسی‌های بشردوستی اشاره کرد و گفت: «باید تلاش شود این کرسی‌ها را با تأکید بر اصول و اهداف جمعیت هلال‌احمر و نه پرداختن به حواشی در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم.»
او از دبیران کانون‌های دانشجویی خواست تا در ارایه طرح‌ها و اجرای آنها از مشارکت دانشجویان و دیگر مسئولان دانشگاه نیز بهره جویند.
قبادی‌دانا از کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر به‌عنوان یکی از پراقبال‌ترین تشکل‌های داخل دانشگاه‌ها یاد کرد و گفت: «کانون‌های دانشجویی ما فضایی غیر‌سیاسی، بی‌طرف، بی‌غرض و بدون جانبداری دارند و به همین خاطر اقبال بیشتری برای عضویت در این کانون‌ها وجود دارد.» دکتر قبادی‌دانا همچنین از ایده استفاده از دانشجویان مسلط به زبان انگلیسی در برنامه‌ها تقدیر کرد و دراین‌باره گفت: یکی از برنامه‌های سازمان جوانان هلال‌احمر حضور موثر در فعالیت‌های بین‌المللی است و در این برنامه‌ها از جوانان مسلط به زبان انگلیسی بهره می‌بریم. در این زمینه در اسفندماه نشست بررسی نقش جوانان در سلامت و بلایا در تهران با حضور جوانان سی کشور برگزار می‌شود. همچنین زمینه فعالیت‌های بشردوستی در کشورهای آفریقایی همانند کنیا و زیمبابوه و کشورهای دیگر همچون تاجیکستان و افغانستان را می‌توان فراهم کرد. وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره حضور اتباع خارجی در کانون‌ها گفت: «حضور اتباع خارجی مانعی ندارد و با توجه به اصل بی‌غرضی و بی‌طرفی هر انسانی با هر نژاد، رنگ و آیینی می‌تواند در کانون‌های هلال‌احمر فعالیت کند.»

استقرار نمایندگان بیمه‌ در داروخانه مرکزی هلال‌احمر
مدیرعامل شرکت پخش سها هلال وابسته به جمعیت هلال‌احمر از استقرار نمایندگان سازمان‌های بیمه‌گر در داروخانه مرکزی هلال‌احمر از امروز خبر داد.
دکتر حسین صانعی‌فرد، مدیرعامل شرکت پخش سها هلال با تأکید بر لزوم سرعت بخشیدن به کار تأیید نسخ و تحویل داروهای موردنیاز مردم، استقرار نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های بیمه‌گر اصلی در داروخانه تک‌نسخه‌ای را به همین منظور دانست و گفت: نمایندگان سازمان‌های بیمه‌گر به منظور ارایه خدمات موردنیاز شهروندان از چهاردهم بهمن در داروخانه مرکزی هلال‌احمر مستقر می‌شوند. صانعی‌فرد درعین‌حال از افتتاح سامانه نوبت‌دهی در داروخانه تک‌نسخه‌ای هلال‌احمر با هدف تسریع در ارایه خدمات‌درمانی به مراجعان خبر داد.

بازدید رئیس صلیب‌سرخ فلورانس ایتالیا از هلال‌احمر اصفهان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان درخصوص سفر رئیس جمعیت صلیب‌سرخ فلورانس ایتالیا گفت: «رئیس جمعیت صلیب‌سرخ فلورانس ایتالیا در سفر به اصفهان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان دیدن کرد.
محسن مومنی با اشاره به انعقاد قرارداد خواهر‌خواندگی بین صلیب‌سرخ فلورانس ایتالیا با جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در پنجم ژوئن ‌سال 2014، هدف سفر فرانچسکو کاپونی و هیأت همراه را به اصفهان اجرایی شدن توافقنامه خواهرخواندگی، تحکیم روابط، تقویت همکاری‌ها، تبادل اطلاعات، انتقال تجارب و دانش امدادی بین دو جمعیت بیان کرد.
رئیس جمعیت صلیب‌سرخ فلورانس طی 3 روز حضور در اصفهان با سید مرتضی سقائیان شهردار اصفهان، آیت‌الله مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری و مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان دیدار و از بخش‌های مختلف هلال‌احمر استان اصفهان ازجمله مرکز بین‌المللی آموزش‌های تخصصی امداد‌ونجات داروخانه و مرکز توانبخشی کرد.

 


تعداد بازدید :  250