شماره ۴۹۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن
صفحه را ببند
راه‌اندازی کمپین منادیان سلامت در قطب سرطان

استان گلستان یکی از قطب‌های سرطان در کشور است و از امروز نخستین کارگاه آموزشی پیشگیری از سرطان در گرگان آغاز می‌شود، درعین‌حال کمپین منادیان سلامت همزمان با 15 بهمن - روز جهانی سرطان - در این شهر  راه‌اندازی می‌شود.
افراد آموزش‌دیده در این کمپین تعهد می‌کنند به یکصد نفر روش‌های پیشگیری از سرطان را آموزش دهند. در این دوره که در دو مرحله از 14 تا 17 بهمن و 24 تا 27 بهمن در گرگان برگزار می‌شود مدرسان متخصص تدریس خواهند کرد.
فرح‌ناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفته است: «این کارگاه در قالب دوره آموزشی و تربیت مربی داوطلب میزبان 550 داوطلب است و هدف این است که بتوان از طریق آموزه‌های طب سنتی مبنی بر اصلاح سبک زندگی و تکیه بر فرهنگ خودمراقبتی از شیوع سرطان پیشگیری کرد.» او تأکید کرد: «در این کارگاه با آموزش روش‌های ساده سعی داریم داوطلبان شرکت‌کننده بتوانند آموخته‌های خود را به دیگر اعضای خانواده، دوستان و اطرافیان انتقال دهند چرا که با به‌کاربستن روش‌های ساده، می‌توان احتمال سرطان را کاهش داد یا بروز آن را به تعویق انداخت. رئیس سازمان داوطلبان، اجتماعی‌سازی فعالیت‌های سلامت، تربیت مربی متخصص در حوزه سلامت، ایجاد شبکه هرمی مربیان، راه‌اندازی کمپین منادیان سلامت، آگاهی بخشی عمومی، حساس‌سازی جامعه نسبت به از خود مراقبتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و سمن‌ها در فعالیت سلامت، راه‌اندازی دبیرخانه دایمی سلامت را به‌عنوان دستاوردهای این کارگاه نام برد.


تعداد بازدید :  278