شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
ارزان‌فروشي آنتن نشان از وجهه پايين رسانه

مشاور رئیس‌جمهوری در امور فرهنگی با اشاره به حجم زیاد تبلیغات و مغایر بودن این رویکرد با اقتصاد مقاومتی از مسئولان رسانه ملی خواست که اجازه دهند بعضی شبکه‌های صداوسیما از زنجیر تبلیغات تجاری آزاد شوند. حسام‌الدین آشنا درباره آسیب‌شناسی تبلیغات تلویزیونی به مهر گفت: اتفاقی که در سال‌های اخیر به‌ویژه 2‌سال گذشته در صداوسیما در حوزه تبلیغات تجاری رخ داده است یکی از فجایع فرهنگی در کشور ما است که با نبود تدبیر مناسب در مورد مدیریت دخل و خرج یک بنگاه مدیریتی رخ می‌دهد. او ادامه داد: متاسفانه صداوسیما بدون این‌که با مانعی جدی مواجه شود شروع به فروختن آنتن به ارزان‌ترین قیمت و نازل‌ترین کیفیت کرده است.  دیده می‌شود که محصولاتی در مناسب‌ترین ساعات پخش رسانه‌ای ترویج می‌شوند که از حداقل کیفیت هم برخوردار نیستند و بعضی شرکت‌ها به صورت انحصاری توانسته‌اند حجم زیادی از آنتن را به خود اختصاص دهند.  مشاور رئیس‌جمهوری با بیان این‌که ارزان‌فروشی آنتن تنها یک پدیده اقتصادی نیست، تأکید کرد: این امر نشان دادن وجهه پایین رسانه است که به این ارزان‌فروشی دست پیدا کرده است.  متاسفانه امروزه بسیاری از مسئولان رسانه مدعی هستند که افزایش آگهی‌های تجاری به معنای توجه شرکت‌ها به میزان بالای مخاطبان رسانه است حال آن‌که در شرایط وجود بازار رقابتی این ادعا درست است و در بازار انحصاری افزایش آگهی و تبلیغات تجاری صرفا به معنای افزایش سود و از طریق فروش آنتن است.  آشنا با اظهار امیدواری از کاهش تبلیغات بازرگانی عنوان کرد:  امیدواریم در دوره جدید اصلاحات بنیادی در این زمینه انجام شود. من به‌عنوان یک دانشجوی ارتباطات از مدیران صداوسیما تقاضا می‌کنم حداقل اجازه دهند بعضی شبکه‌ها از زنجیر تبلیغات تجاری درون برنامه‌ها آزاد شوند تا مردم بتوانند همین برنامه‌های ضعیف صداوسیما را روان ببینند.


تعداد بازدید :  82