شماره ۴۹۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن
صفحه را ببند
در نشست خبری سپاه شهرستان قدس با اصحاب رسانه مطرح شد
ساخت شبکه‌اجتماعی ایرانی ابزاری برای مقابله با جنگ نرم

حاصلی پناه؛ قدس - نشست خبری سپاه ناحیه قدس با حضور اللهیاری، فرمانده سپاه و حجت‌الاسلام ملکی، نماینده ولی‌فقیه در این نهاد و اصحاب رسانه برگزار شد.
در این نشست خبری که به مناسبت فرا‌رسیدن ایام‌الله دهه فجر برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی ابتدا ضمن خیر مقدم به همه خبرنگاران، فرا رسیدن ایام الله دهه فجر را به همه تبریک گفت.
ملکی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ایام مبارک دهه فجر میراث ماندگار امام خمینی(س) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است و حضور همیشگی مردم در راهپیمایی امسال۲۲ بهمن هم به لحاظ ابراز علاقه به حضرت محمد(ص) و نیز رسیدن مذاکرات هسته‌ای به نقطه حساس، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی اشاره کرد: دهه فجر ایام عزت و اقتدار ملت ایران بوده و دشمن امروز استقلال ملت ایران را هدف قرار داده تا با نقشه‌های  شوم، این وحدت و استقلال را برهم بزند.
ملکی اضافه کرد: از این 36 سالی که از عمر نظام می‌گذرد، همه دشمنان ایران از همان آغاز با دسیسه‌های مختلف به فکر این بودند که چگونه به این نظام ضربه بزنند اما با یاری خداوند، حضور همیشگی مردم در صحنه و تدابیر به موقع رهبری فرزانه تمام آن نقشه‌ها نقش بر آب شده و می‌شود.
وی با بیان این مطلب که امروزه دشمن با تمام توان در مخالفت با اسلام صف‌آرایی می‌کند، گفت: دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران از یوغ ستم و ظلم استعمارگران است و انقلاب اسلامی منادی وحدت در جهان به‌شمار می‌آید.
انقلاب ایران الگویی برای بیداری اسلامی کشورها
نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه قدس گفت: بیداری‌های اسلامی جهان اسلام، همگی مرهون انقلاب اسلامی ایران و الگوبرداری از آن است و اگر امروز حزب‌الله لبنان توانست در کمترین زمان ممکن انتقام شهادت جهاد مغنیه و دیگر افرادش را بگیرد به دلیل حمایت‌های نظام جمهوری اسلامی از آنان است.
وی اضافه کرد: اکنون این وظیفه بردوش همه مسئولان است تا سالگرد این پیروزی بزرگ را جشن بگیرند و پیام‌ها و ارزش‌های انقلاب را برای نسل‌های جدید تبیین کنند البته نقش اصحاب رسانه نیز در این مورد بسیار پررنگ است.
این مسئول، اجرای صبحگاه و زنگ انقلاب، برگزاری جشنواره فرهنگی و مسابقات ورزشی، یادواره شهدا و تجلیل از خادمین شهدا، اجلاس مجمع بسیج، همایش روشنگری بصیرتی، جشن انقلاب و عطر افشانی و گلباران قبور مطهر شهدا را از برنامه این نهاد در ایام‌الله دهه فجر برشمرد.
ملکی متذکر شد: همچنین در این دهه بیش از ۳۶‌نشست سیاسی و بصیرتی در پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج شهرستان برگزار خواهد شد، مسابقات ورزشی، اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم و ویزیت رایگان، بازدید از آسایشگاه جانبازان، نشست پیشکسوتان جبهه و جنگ، همایش صهیونیست‌‌شناسی و خطرات صهیونیسم برای جهان امروز، همایش تحکیم بنیان خانواده، همایش آسیب‌های ماهواره و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با حضور در حرم مطهر از دیگر برنامه‌های این نهاد در شهرستان قدس است.
سرگرد فیاض اللهیاری افزود: در دهه فجر امسال دو برنامه بسیار مهم در قدس برگزار می‌شود، مجمع عمومی بسیج و همایش مدیران شرکت‌ها و کارخانجات شهرستان این دو برنامه هستند، جشنواره وبلاگ‌نویسی نیز برگزار می‌شود که شرکت در آن برای عموم آزاد است.
وی تصریح کرد: در برگزاری تمام برنامه‌های سپاه چند محور اصلی در نظر گرفته شده است که آسیب‌ها و معضلات شبکه‌های اجتماعی و ماهواره، بصیرت افزایی درخصوص مسائل سیاسی و اقتصادی و پرداختن به دستاوردهای انقلاب از مهم‌ترین مسائل هستند و برای رسیدن به آنها برنامه‌های مختلف برگزار می‌شوند.
سپاه قدس برای مقابله با جنگ نرم
شبکه اجتماعی می‌سازد
اللهیاری عنوان کرد: سپاه قدس برای مقابله با سلاح اصلی دشمن در جنگ نرم که همان ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستند، قصد دارد یک شبکه اجتماعی راه‌اندازی کند تا همه مردم ایران بتوانند با عضویت در آن در برابر تهاجم فرهنگی ناشی از این شبکه‌های اجتماعی خارجی بیمه شوند. این مسئول افزود: درواقع سپاه قصد دارد با استفاده از تهدیدات دشمنان به‌وسیله شبکه‌های‌اجتماعی این پتانسیل را به فرصت برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل کند. وی اضافه کرد: تمامی مسئولان و نهادهای کشور موظف‌اند علاوه‌بر تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی برای نسل جوان، ضعف‌های رژیم سابق را نیز مطرح کرده و چهره واقعی آن رژیم را آشکار کنند تا در برابر دروغ‌های رسانه‌های خارجی آگاه‌سازی و هوشیاری ایجاد شود. فرمانده سپاه ناحیه قدس متذکر شد: اگر این امر محقق شود، جوانان می‌توانند با مقایسه میان وضع کنونی کشور و عزت و اقتداری که ایران اسلامی در دنیا دارد و وابستگی رژیم شاهنشاهی به کشورهای قدرتمند، متوجه ارزش‌های نظام شده و با این کار تمامی توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد.


تعداد بازدید :  339