شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

هیأت انتخاب بخش خاطره یاس‌ها متشکل از محمدعلی باشه آهنگر، پرویز شیخ‌طادی و سیامک شایقی پس از بررسی ۱۴۹ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در این بخش ۲۰ اثر را جهت حضور در بخش مسابقه خاطره یاس‌ها معرفی کردند.

نمایشگاهی از آثار خوشنویسی سپیده مبرهن براساس ماندگارترین دیالوگ‌های فیلم‌های سینمایی مسعود کیمیایی، عصر روز جمعه 17 مردادماه در فرهنگسرای شفق افتتاح شد.

جایزه نوآوری جشنواره فیلم ونیز به جیمز فرانکو بازیگر -کارگردان و پیش از نخستین اکران اقتباس جدید او از رمان ویلیام فاکنر اهدا می‌شود.

سینمای «تری‌سیکل»، یکی از سینماهای معتبر لندن پس از ۸‌سال میزبانی جشنواره فیلم یهود، امسال در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اعلام کرده‌ است در صورتی‌که دولت اسراییل سرمایه‌گذار این جشنواره باشد، میزبان این دوره از رقابت‌ها نخواهد بود.

سریال تلویزیونی دردسرهای عظیم به كارگردانی برزو نیك‌نژاد و تهیه‌كنندگی ایرج محمدی و مهران مهام از 25 مردادماه روی آنتن شبكه سه سیما قرار می‌گیرد.

نمایشگاه تصویرگری «امید» در راستای تجلیل از «امید عباسی» آتش‌نشان فداکار که برای نجات جان یک کودک زندگی خود را فدا کرد، عصر روز جمعه 17 مردادماه با حضور جمعی گسترده از هنرمندان، آتش‌نشانان و بدون حضور مسئولان و مدیران دولتی و سازمانی به شکلی نمادین در گالری ایده افتتاح شد.

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» از پایان فیلمبرداری این اثر سینمایی خبر داد.

کنسرت بنیامین بهادری که قرار است جمعه 24 مردادماه برگزار شود، برای یک روز دیگر تمدید شد، این کنسرت پنجشنبه 13 شهریور نیز برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی از برگزاری نخستین جشنواره فیلم و کنفرانس بین‌المللی مردم فلسطین خبر داد.

کنسرت «چرا رفتی» به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی تهمورس پورناظری به دلیل استقبال مخاطبان برای سومین‌بار در تهران تمدید شد.

آل‌پاچينو، سوم سپتامبر در يک گفت‌وگوي آزاد در جشنواره فيلم تورنتو و به قصد جمع‌آوري کمک مالي از زندگي‌اش مي‌گويد.

ناصر چشم‌آذر، آهنگساز پیشکسوت کشورمان این روزها مراحل پایانی ساخت موسیقی برای فیلم «مجرد چهل‌ساله» به کارگردانی شاهین باباپور را پشت‌سر می‌گذارد.

در جلسه رسمی جانبازان و هنرمندان ایرانی در چهارمین روز جشنواره صلح و دوستی ایرانیان، فیلم مستند «خاطراتی برای تمام فصول» ساخته مرتضی رزاق‌کریمی به‌عنوان نمادی از درد و رنج جانبازان شیمیایی به شهردار هیروشیما کازومی ماتسویی اهدا شد.

«شادی حقیقی، آرام و بی‌صداست» به کارگردانی بهرام ریحانی روز شنبه - 18 مرداد- ساعت 19 برای حمایت از مبتلایان به بیماری سرطان در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت.

تعدادی از هنرمندان در ويژه‌برنامه «بچه‌های غزه، بچه‌های ایران» که از شبکه‌های جام‌جم، دو و تهران پخش شد، حضور پیدا کردند. دو تصویر زیر مربوط به اکبر عبدی و فرزاد حسنی است که جزو میهمانان این برنامه بودند.

کنسرت گروه موسیقی «چاوک» در دو بخش «ساز و آواز» و بازخوانی تصنیف‌های قدیمی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

«دورتی سالیس‌بری»، نویسنده آمریکایی و پیشکسوت ادبیات جنایی در ۹۸ سالگی درگذشت.

 


تعداد بازدید :  171