شماره ۲۷۶۸ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
اعتراض به رد صلاحیت و ترک مجمع
رئیس ژیمناستیک با جنجال انتخاب شد

[شهروند]  مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک روز چهارشنبه با حضور پولادگر به‌عنوان نماینده وزارت ورزش و مهین فرهادی‌زاد به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک برگزار شد.  مهلت ریاست زهرا اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک ۱۹ تیر ۱۴۰۰ به پایان رسید و او بعد از ۶ ماه با کش و قوس فراوان صندلی این فدراسیون را رها و وزارت ورزش برای این فدراسیون سرپرست انتخاب کرد. حمید احمدی، زهره مرزوقی و عابد حقدادی سه سرپرستی بودند که در این مدت بر صندلی این فدراسیون تکیه زدند. در نهایت انتخابات این فدراسیون صبح چهارشنبه برگزار شد. در این انتخابات عابد حقدادی، حبیب نوظهوری و مقداد قلندرپور کاندیداهای تایید صلاحیت‌شده بودند که قلندرپور کنار کشید. در دور اول عابد حقدادی ۱۸ رأی از مجموع ۴۹ رأی را کسب کرد و نوظهوری ۸ رأی داشت. با این حساب، انتخابات به دور دوم رفت. در نهایت در دور دوم، عابد حقدادی 20 رأی و حبیب نوظهوری 6 رأی کسب کردند و حقدادی با اکثریت آرا رئیس شد.

جنجال بزرگ در مجمع انتخاباتی
نکته قابل توجه مجمع دیروز، خروج برخی از اعضای مجمع بود. به این دلیل که زهرا اینچه درگاهی رئیس قبلی فدراسیون تایید صلاحیت نشده بود، تعدادی از اعضا از جمله رئیس پیشین فدراسیون از مجمع خارج شدند. هادی خناری‌نژاد نیز به عنوان نماینده هیات مازندران اولین نفر بود که از مجمع خارج شد و گفت: «چرا ۲ دقیقه قبل از آغاز مجمع اعلام می‌کنند که چه کسی رد صلاحیت شده است؟»  زهرا اینچه ‌درگاهی، رئیس سابق فدراسیون که از سوی وزارت ورزش تایید صلاحیتش برای حضور در انتخابات اعلام نشد، پس از ترک مجمع گفت: «رد صلاحیتی نبوده بلکه اجازه شرکت در انتخابات را به من ندادند. من پرونده مالی و حتی هیچ پرونده‌ای در هیچ حوزه‌ای ندارم که بخواهم رد صلاحیت شوم. قبل از مجمع چیزی در مورد صلاحیت‌ها نگفتند و در مجمع اسم من را روی تخته ننوشتند و وقتی پرسیدم، گفتند که تأیید صلاحیت شما هنوز نیامده است. اعضای مجمع هم تهدید شدند که در صورت ترک جلسه به کمیته اخلاق کمیته المپیک و بخش‌های دیگر معرفی خواهند شد. اگر زودتر تایید صلاحیت‌ها اعلام می‌شد، فرصت رایزنی داشتیم تا مسأله را حل کنیم که در این شرایط مجمع با خوبی و خوشی به پایان می‌رسید.»

واکنش وزارت ورزش به حواشی
محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش، که در مجمع حضور داشت، درباره حواشی پیش آمده و احتمال عدم تایید انتخابات گفت: «از اعضا تشکر می‌کنم که در مجمعی که با شیطنت و نادرستی آغاز شد، نشستند تا این رشته به سامان برسد. از ناظر فدراسیون جهانی تشکر می‌کنم که در کنار ما بودند و با حواشی فدراسیون آشنا شدند و دیدند که با چه دلسوزی به دنبال پیشبرد مسائل هستیم. به آقای حقدادی تبریک می‌گویم که رأی اعتماد گرفت. از نوظهوری هم بابت حضور در انتخابات تشکر می‌کنم. او یکی از پیشکسوتان و زحمتکشان این رشته است و از وجودش در فدراسیون با نظر رئیس منتخب استفاده خواهد شد.»


تعداد بازدید :  75