شماره ۲۷۶۸ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
از مربیان پرتغالی تا هاشمیان و عنایتی
دستیاران قلعه‌نویی در تیم ‌ملی چه کسانی هستند؟

[شهروند] انتخاب امیر قلعه‌نویی برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران باعث گمانه‌زنی‌هایی درباره دستیاران او شده است. قلعه‌نویی که در دوره اول حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران در جام ملت‌های ۲۰۰۷، اعتقاد ویژه‌ای به استفاده از حداکثر ظرفیت مربیان داخلی داشت، این‌بار تصمیم متفاوتی دارد. او ۵ دستیار برای خود انتخاب خواهد کرد و یک آنالیزور نیز به جمع آنها اضافه می‌شود.

پرتغالی‌ها در راهند
امیر قلعه‌نویی چند مربی پرتغالی که سابقه کار در فوتبال ایران را دارند، مد نظر گرفته و احتمالا کنار خود خواهد داشت. «روی تاوارس» مربی دروازه‌بان‌های پیشین تراکتور، ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان که سابقه همکاری با قلعه‌نویی را دارد، یکی از گزینه‌های نیمکت ایران است و بار دیگر ژنرال را همراهی خواهد کرد. «رودولفو میگوئنز» مربی پرتغالی هم یکی از گزینه‌های قلعه‌نویی برای کادر فنی است. میگوئنز شناخت خوبی از فوتبال ایران به واسطه حضور در تیم‌های تراکتور، ماشین‌سازی تبریز و در مقطعی تیم ملی ایران با کارلوس کی‌روش دارد. او که با «تونی اولیویرا» سرمربی پرتغالی به تراکتور آمده بود، با قلعه‌نویی در این باشگاه هم کار کرده است.

یار همیشگی امیر هم هست
چهره‌ای که در سال‌های اخیر همواره در کنار امیر قلعه‌نویی حضور داشته، ‌سعید الهویی است. او که دستیار اول قلعه‌نویی در ذوب‌آهن، سپاهان و گل‌گهر بوده، حالا در تیم ملی نیز کنارش است. قرار است الهویی از باشگاه گل‌گهر همراه قلعه‌نویی به تیم ملی بیاید و به کار با این مربی روی نیمکت ایران ادامه بدهد. آنالیزور تیم ملی ایران نیز ایرانی خواهد بود، اما احتمال اینکه مهرداد خانبان برای این پست انتخاب شود، کم است.

سایر دستیاران ایرانی چه کسانی‌اند؟
قلعه‌نویی تمایل به همکاری با رضا عنایتی دارد، اما هنوز به جمع‌بندی نهایی برای انتخاب قطعی او نرسیده است. عنایتی اخیراً سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان بود که از هدایت این تیم استعفا کرد. ضمن اینکه سابقه وحید هاشمیان و کریم باقری روی نیمکت تیم ملی ایران باعث پیشنهاد هر دو مربی به قلعه‌نویی شده است که شانس هاشمیان که اکنون در پرسپولیس کار می‌کند بیشتر از باقری است. قلعه‌نویی قصد دارد تجربیات هاشمیان را در اردوهای قبلی تیم ملی ایران کاملا بررسی کند تا ماحصل بررسی‌هایش را در اردوی نوروزی تیم ملی ایران به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، منتقل کند.


تعداد بازدید :  60