شماره ۲۷۶۸ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
در ستاد خدمات سفر مطرح شد
جزئیاتی از محدودیت‌های سفر در نوروز و ماه رمضان

ستاد خدمات سفر درباره شرایط مسافرت‌های نوروزی در ماه رمضان، پلمب تعدادی مراکز گردشگری، تصادف‌های جاده‌ای، افزایش قیمت بلیت هواپیما و شهرهایی که ظرفیت اقامتی‌شان تکمیل شده است، جزئیات و اطلاعاتی را شرح داد.

چه تدبیری برای سفر نوروزی در ماه رمضان اندیشیده شده؟
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره تقارن تعطیلات نوروز و ماه رمضان و تعطیلی معمول برخی مراکز تفریحی و خدماتی ازجمله رستوران‌ها در این مناسبت و با پیش‌بینی مشکلات احتمالی برای مسافران، دستور کار و تدبیر استانداران و شورای تامین استان‌ها در این‌باره چیست؟ گفت: «موضوع شورای تامین بیشتر مسایل امنیتی است، اما به ضرورت و درصورت نیاز در تعطیلات نوروز برای بررسی و رسیدگی موضوعات مختلف تشکیل می‌شود.» محسن جمالی‌نژاد پس از طرح دغدغه‌های برخی خبرنگاران درباره پلمب تعدادی از مراکز اقامتی در آستانه تعطیلات نوروز و به‌دلیل رعایت نکردن حجاب و عفاف از سوی مسافران‌شان و اثر سوء این اقدام بر چهره گردشگری ایران و همچنین بیکار شدن بیش از یکصد نفر در شب عید، اظهار کرد: «در جلسه استانداران دغدغه‌های مربوطه مطرح شد، فضا را به‌گونه‌ای تدبیر می‌کنیم که نشاط و شادابی را ایجاد کنیم.»
پلمب مراکز اقامتی و خدمات‌دهی به مسافران در ماه رمضان
معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، از برگزاری ۸۰۰ بازارچه صنایع‌دستی و افزایش ظرفیت تخت‌های اقامتی از ۱۶ هزار تخت به ۵۳۰ هزار تخت خبر داد. علی‌اصغر شالبافیان درباره پلمب تعدادی از مراکز اقامتی در آستانه سفرهای نوروزی نیز، اظهار کرد: «موضع وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و پیگیری‌ها در راستای ارزش نهادن به هنجارهای اجتماعی و فرهنگی است که امری بدیهی و لازم‌الاجرا به شمار می‌آید. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این حوزه پیشگام بوده و قاطبه فعالان حوزه گردشگری نیز همین نگاه را دارند. برای صیانت از سلامت اجتماعی یکسری قوانین در کشور وجود دارد که لازم‌الاجراست و در قالب‌های مختلف و توسط فعالان گردشگری اطلاع‌رسانی و ابلاغ می‌شود.»

بلیت هواپیما سال ۱۴۰۲ گران می‌شود
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما که بارها از سوی خبرنگاران پرسیده شد، این توضیح را داد که قیمت‌ها باید براساس مصوبات باشد. از آذر ۱۴۰۰ قیمت بلیت هواپیما افزایش نیافته است و این افزایش از سوی سایت‌های مجهول بوده و قرار شده از طریق قوه قضاییه پیگیری شود. شهریار افندی‌زاده سپس گفت: «اگرچه قیمت‌ها در نوروز افزایش نمی‌یابد، اما پس از عید، افزایش قیمت بلیت هواپیما برای سال ۱۴۰۲ در شورای ترابری بررسی می‌شود.»


تعداد بازدید :  51