شماره ۲۷۶۸ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
برنامه فشرده رئیسی در روزهای پایانی سال؛ بهره برداری از 3 پروژه بزرگ مهم در کشور به دست رئیس جمهوری
عیدانه دولت به مردم

روزهای آخر سال بار دیگر به روزهای پر کار دولت و ابراهیم رئیسی تبدیل شده‌اند. افتتاح پیشرفته‌ترین مرکز جامع درمان سرطان در کشور، بهره‌برداری از فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان و افتتاح 4ایستگاه از خط 6متروی تهران ازجمله پروژه‌های مهمی است که طی این چند روز  با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری  می‌رسد.

پیشرفته‌ترین مرکز جامع درمان سرطان در کشور افتتاح می‌شود
مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان به‌عنوان مجهزترین و پیشرفته‌ترین مرکز درمانی در راستای تحقق ماموریت‌های ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر پیشرفت، محرومیت‌زدایی، ارائه خدمات اجتماعی و رفع نیاز بیماران در بیماری‌های پیچیده و سخت سرطانی با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود. این مرکز برای نخستین بار در کشور و منطقه خاورمیانه با دستگاه‌های فوق مدرن برای ارائه همه خدمات مربوط به غربالگری، تشخیص و درمان تمامی انواع سرطان‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید. در این مرکز دستگاه‌های پیشرفته شتاب‌دهنده خطی، دستگاه سایبرنایف، دستگاه توموتراپی و دستگاه سی‌تی سیموالتور در کنار بخش‌های تخصصی شامل تصویربرداری، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، اتاق عمل، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی، ژنتیک، آزمایشگاه و داروخانه به مردم خدمات ارائه می‌شود. این مجموعه در منطقه ۲۲ تهران پس از بهره‌برداری از سوی رئیس‌جمهوری آماده ارائه خدمت به مردم است و برای ساخت مرکز جامع سرطان برکت تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) هزینه شده است. احداث و تکمیل ۱۷ بیمارستان در مناطق محروم، ساخت ۵۰۰ مرکز بهداشت و درمان روستایی، راه‌اندازی پیشرفته‌ترین مرکز توالی‌یابی ژنوم و سنتزژن، راه‌اندازی بزرگ‌ترین شهرک دارویی در منطقه.
  بهره‌برداری از فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز
فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان با طراحی، ساخت و نصب بزرگ‌ترین واحد تقطیر در منطقه غرب آسیا و ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز، جمعه ۲۶ اسفند با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد. پالایشگاه آبادان نخستین پالایشگاه نفت خاورمیانه با قدمتی ۱۱۰ ساله و از قطب‌های مهم پالایشی کشور است که اکنون با استفاده از توان مهندسان داخلی و با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا در آستانه بهره‌برداری از فاز دوم قرار گرفته است. جایگزینی و نوسازی این پالایشگاه در دو مرحله صورت گرفته است که مرحله اول با احداث مجموعه جدید پالایشی در ۱۵۰ هزار بشکه در روز (فاز اول) در سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسید و مرحله دوم با احداث مجموعه جدید پالایشی با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز با عنوان طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان (فاز ۲) که از تیرماه ۱۳۹۶ شروع شد و بخش نخست آن در آذرماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید و اکنون بخش نهایی این فاز با حضور رئیس‌جمهوری در روز ۲۶ اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 4ایستگاه از خط 6متروی تهران
روز شنبه نیز شاهد افتتاح 4ایستگاه از خط 6متروی تهران خواهیم بود. خط ۶ مترو تاکنون با ۱۳ ایستگاه در قالب ۱۷ کیلومتر مسیر به شهروندان پایتخت سرویس‌دهی کرده و حالا با افتتاح ۴ ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر (عج)، بوستان لاله و خیابان کارگر، عملا ۱۷ ایستگاه و ۲۷ کیلومتر مسیر از محدوده دولت‌آباد تا بزرگراه شهید ستاری به‌صورت یکپارچه در خدمت مسافران شبکه مترو قرار خواهد گرفت. با افزایش تعداد ایستگاه‌های خط ۶ به ۱۷ ایستگاه، امکان تبادل سفر مسافران این خط با سایر خطوط در ۵ ایستگاه  فراهم خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  52