شماره ۲۷۶۸ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
آغاز به کار طرح نوروزی هلال احمر
ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی در جاده‌های کشور

 ستاد نوروزی هلال احمر کار خود را آغاز کرده است. عملیات سراسری نوروزی هلال احمر در سراسر کشور هم آغاز شده و امدادگران و داوطلبان و جوانان در شیفت‌های از پیش تعیین شده مستقر هستند.
کولیوند در اولین جلسه ستاد نوروزی گفت:«ستاد نوروزی هلال‌احمر با تشکیل کمیته‌های اطلاع‌رسانی، بهداشت و درمان، جوانان، امدادونجات و داوطلبان به ریاست دبیرکل جمعیت تشکیل و به شکل روزانه اخبار و فعالیت‌های هلال‌احمر از طریق این ستاد؛ رصد، ارزیابی و اطلاع‌رسانی می‌شود. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فعالیت‌های نوروزی هلال‌احمر در سراسر کشور طبق دستورالعمل‌هایی مشخص، انجام می‌شود و سخنگوی ستاد نوروزی این فعالیت‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کند.»
  مسافران نوروزی از 24 اسفندماه از خدمات طرح نوروزی هلال احمر در ورودی شهرها و نقاط تعیین شده بهره‌مند می‌شوند. وحید سلیمی، سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره خدمات هلال احمر در ایام نوروز گفت:« هر ساله هلال احمر در راستای انجام ماموریت های امدادی و بشردوستانه در ایام نوروز برنامه‌های متنوعی را ارائه می‌کند. عملیات نوروزی هلال احمر از 24 اسفند ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.»
هلال احمر در سه حوزه امدادی، بشردوستانه و کمک به نیازمندان جامعه، خدمات خود را ارائه می‌دهد و امسال هلال احمر به دلیل تقارن نوروز با ماه رمضان، برای تهیه بسته‌های غذایی نیازمندان در قالب پویش هلال رحمت و جذب کمک‌های مردمی اقدام می‌کند.
سخنگوی جمعیت هلال احمر توضیح داد:« در مجموع 69 هزار امدادگر، داوطلب و جوان هلال احمری در این طرح خدمات رسانی خواهند کرد که از این تعداد 19 هزار امدادگر در حوزه امدادو نجات فعالیت خواهند داشت.»
سلیمی در ادامه با بیان اینکه این تعداد نیرو نسبت به سال گذشته 46 درصد رشد داشته خاطرنشان کرد:« بالغ  بر 1960 پایگاه و پست سیار و ثابت در جاده‌ها و مراکز استان‌ها برقرار شده که 578 پایگاه ثابت در سطح جاده‌ها فعالیت می‌کنند. بالغ بر 30 تیم واکنش سریع با تجهیزات کامل در پایگاه‌ها مستقر هستند و 3 هزار و 500 دستگاه خودروی امدادی و خودروی نجات و... در این عملیات حضور دارند.»
او در ادامه با بیان اینکه ناوگان پهپادی هلال‌احمر هم در حالت آماده باش قرار دارند و در صورت لزوم در مناطق صعب العبور برای امدادرسانی حضور پیدا خواهند کرد ادامه داد:« 18 بالگرد هلال احمر آماده ارائه خدمات امدادی هستند.»
سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه سال 1401 سال پرحادثه ای برای این جمعیت بود، توضیح داد:« متروپل، زلزله خوی، زلزله ترکیه و سوریه، از جمله حوادثی بود که هلال احمر در آن مشغول امدادرسانی شده است.»
سلیمی‌با بیان اینکه امسال بالغ بر 500 پایگاه با 50 هزار نفر نیروی جوان سازمان جوانان در سطح کشور مشغول امدادرسانی هستند گفت:« تیم های سحاب در تفرجگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و در صورت بروز آسیب، خدمات امدادی به مردم ارائه خواهد شد.»
رئیس سازمان داوطلبان در ادامه توضیح داد:« با توجه به اینکه در وضعیت کنونی ممکن است برخی از خانواده‌ها در آغاز نوروز با مشکل رو به رو باشند در قالب پویش هلال رحمت *112*9# به این پویش بپیوندید و ما را در کمک به نیازمندان کمک کنید.»

مشارکت جوانان هلال‌احمری در طرح نوروزی
طرح نوروزی هلال احمر عملیاتی مشترک است که با حضور داوطلبان، امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر به سرانجام می‌رسد. «سیدهاشم حسینی المدنی» رییس سازمان جوانان با اشاره به برگزاری بیست و سومین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین توسط سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، گفت:« طرح نوروزی امسال، با حضور 50 هزار نفر از اعضای آموزش‌دیده سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، با هدف کاهش تلفات حوادث جاده‌ای در ایام نوروز ١۴٠٢ با مشارکت اعضا و اجرای طرح های ابتکاری استان‌ها، برگزار می‌شود.»
او ادامه داد:« در طرح نوروزی امسال، 250 پست ثابت ایمنی و سلامت، 150 اکیپ دوچرخه‌ سوار سحاب، 250 منطقه دوستدار کودک، 250 جایگاه پویش بهرفت و 250 خیمه نماز به کمک سازمان جوانان در سراسر کشور، درنظر گرفته شده است.» شعار نوروز 1402، جوانان، سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی است و پویش #بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) نیز در نوروز راه‌اندازی می‌شود. همچنین 19 هزار جوان امدادگر هلال احمر نیز در جاده‌های سراسر کشور در ایام نوروز 1402 خدمات امدادی لازم را به مسافران ارائه می‌دهند.

 


تعداد بازدید :  54