شماره ۳۴۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ مرداد
صفحه را ببند
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر:
فعالیت های داوطلبانه برای رواج دگر‌دوستی است

دکتر احمد موسوی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر که به همراه دکتر وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان جوانان از برگزاری آزمون عملی و مهارت‌افزایی پایان دوره تربیت مربی سازمان جوانان بازدید می‌کرد، گفت: «یکی از اهداف این آموزش‌ها گسترش فعالیت داوطلبانه در جامعه است. »
دوره آموزشی تربیت مربیان سازمان جوانان هلال‌احمر از تاریخ دوازدهم مرداد با همکاری سازمان جوانان و جهاد دانشگاهی علوم پزشکی در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد.  براین اساس آموزش‌های لازم در این دوره در طول یک هفته به متقاضیان ارایه و پس از آن آزمون نظری و عملی برگزار شد.  در این دوره ۱۵۰ نفر از جوانان سراسر کشور شرکت کردند که در صورت موفقیت در آزمون، مدرک مربیگری کمک‌های اولیه را دریافت خواهند کرد.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در این مراسم خطاب به مربیان حاضر در آزمون گفت: «یکی از اهداف این آموزش‌ها گسترش فعالیت‌های داوطلبانه در جامعه است تا نگاه دگر‌دوستی در جامعه رواج یابد و از آن‌جا که در گام نخست باید نگرش‌ها تغییر یابد به واسطه شما جوانان این تغییر نگرش می‌تواند روی دهد.»
دکتر احمد موسوی افزود: «دربرخی از کشورها ساماندهی نیروهای داوطلب صورت می‌گیرد و آموزش‌های سلسله مراتبی به آنها ارایه می‌شود. مثلا در ایتالیا حدود دو‌میلیون نفر اینگونه ساماندهی شده‌اند. این ظرفیت می‌تواند در همه حوادث به یاری آسیب‌دیدگان بشتابد.»
او در ادامه گفت: «بر اساس آمار ارایه‌شده از سوی پزشکی قانونی ۵۰‌درصد از کسانی که در حوادث دچار قطع نخاع شده‌اند کسانی هستند که به دلیل اشراف نداشتن امدادگران به حمل مصدوم دچار این عارضه شده‌اند. بر این اساس ارایه آموزش‌هایی در این زمینه کمک شایانی به بهبود وضع مصدومان خواهد کرد.»
در آزمون عملی مربیان سازمان جوانان ۸ ایستگاه فشار خون، ماساژ قلبی، جسم خارجی در گلو، بانداژ، آتل‌گیری، آسیب گردنی و کنترل خونریزی در نظر گرفته شده بود که افراد باید با حضور ۴دقیقه‌ای در هر ایستگاه توانایی خود را در آیتم‌های آزمونی نشان می‌دادند تا نمره مربوط به هر بخش را دریافت کنند.


تعداد بازدید :  111