برای این جام، جان می‌دهیم!

گفت‌وگوی «شهروند» با نیلوفر رشیدی و نیلوفر حجتی، سرمربیان دو تیم فینالیست والیبال زنان

سرمربی سریک و پیکان قبل از فینال مهم سوپرلیگ والیبال زنان از آمادگی‌شان برای تقابل با یکدیگر گفتند.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین، بالاخره بعد از انجام 5 دیدار، فینالیست‌های سوپرلیگ والیبال زنان مشخص شدند و بر این اساس، پیکان و سریک روز جمعه، 21 بهمن ماه، از ساعت 14 در سالن فدراسیون والیبال به مصاف هم خواهند رفت تا قهرمان والیبال زنان مشخص شود. پیکان، پس از صدرنشینی در مرحله گروهی، در مرحله نیمه‌نهایی دو دیدار رفت و برگشت با ذوب‌آهن انجام داد که منجر به صعود قاطعانه این تیم به فینال مسابقات شد. از سوی دیگر، اما سریک در مرحله نیمه‌نهایی جدال سختی با سایپا داشت که بعد از شکست در دیدار رفت و پیروزی در دیدار برگشت، تقابل این دو تیم برای مشخص‌شدن فینالیست دوم به دیدار سوم کشیده شد. در دیدار سوم که به میزبانی سریک در شهر گنبد برگزار شد، شاگردان نیلوفر حجتی موفق به شکست سایپا شدند و در نهایت به عنوان فینالیست دوم برای مصاف با پیکان آماده خواهند شد. تقابل سریک و پیکان در فینال مسابقات سوپرلیگ والیبال زنان، از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است، چراکه بیشتر ملی‌پوشان والیبال زنان در این دو تیم حاضرند و از ابتدای فصل نیز کُری‌های بسیاری بین این دو تیم برای کسب عنوان قهرمانی رد و بدل شده است. به همین دلیل، پیش از برگزاری این فینال جذاب، در گزارش امروز «شهروند» با مربیان هر دو تیم گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌‌خوانید.

نیلوفر رشیدی، سرمربی پیکان: سایپا یا سریک فرقی نمی‌کرد، آماده تقابل با هر تیمی بودیم!

 

در نیم‌فصل نخست مرحله گروهی یک شکست 3 بر 2 برابر سریک داشتید، اما با شروع نیم‌فصل دوم در تمام مسابقات موفق بودید.

پیش از شروع فصل، هم خودم به‌عنوان مربی و دستیار خانم کمپدلی در تیم ملی حضور داشتم و هم تعدادی از بازیکنان ما عضو تیم ملی بودند، به همین دلیل تمرین‌های ما با بازیکنان غیر ملی‌پوش و رده‌های سنی پایین‌تر آغاز شد. در ادامه با اضافه شدن بازیکنان اصلی، تمرین شکلی جدی‌تر به خود گرفت، اما در شروع فصل مقداری ناهماهنگی وجود داشت و تا بازیکنان به آن شرایط ایده‌آل برسند یک شکست برابر سریک متحمل شدیم. در تعطیلات بین دو نیم‌فصل، روی اشتباهات فردی و تیمی کار کردیم و همین باعث شد که در نیم‌فصل دوم پرقدرت حاضر شویم. در پایان نیم‌فصل دوم هم به عنوان صدرنشین به مرحله پلی‌آف صعود کردیم.

به نظر می‌رسید در دو دیدار پلی‌آف برابر ذوب‌آهن هم کار چندان سختی نداشتید.

در این مرحله با تیم چهارم مرحله گروهی که ذوب‌آهن بود، بازی کردیم. ذوب‌آهن سال‌هاست از قدرت‌های برتر والیبال زنان در ایران محسوب می‌شود، اما خدا را شکر می‌کنم که در هر دو دیدار مقابل این تیم -هم در تهران، هم در اصفهان- موفق شدیم که 3 بر صفر پیروز شویم. بعد از صعود به فینال هم یک روز استراحت داشتیم و حالا هم آماده فینال هستیم.

برخلاف شما، سریک کار چندان راحتی برای صعود به فینال نداشت و 3 بازی سخت برابر سایپا انجام داد. همین موضوع باعث شد که شما خیلی دیر حریف خود را برای فینال بشناسید.

بله، دیدار سریک و سایپا به دور سوم کشیده شد، اما قبل از پرداختن به این موضوع باید اشاره کنم که از این بابت بسیار خوشحالم که سالن‌های والیبال زنان نیز تماشاگران بسیاری در دل خود جا می‌دهد و در دیدارهای سریک شاهدیم که استقبال مردم از والیبال زنان نیز مثل والیبال مردان خوب است. این، باعث خرسندی است و احساس می‌کنم در آینده این موضوع کمک بسیاری به پیشرفت والیبال زنان خواهد کرد. اما درباره سوال شما باید بگویم که ما به محض اتمام دیدار مرحله نیمه‌نهایی مقابل ذوب‌آهن، تمرکزمان را روی برطرف کردن اشتباهات تیم خودمان گذاشتیم و منتظر نماندیم که ببینیم از بین دو تیم سایپا و سریک کدام تیم فینالیست می‌شود.

سریکی‌ها خیلی زود بعد از صعود به فینال از مدیران تیم قول پاداش گرفتند. اوضاع مالی در تیم شما چطور است؟

پیکان به‌عنوان باشگاهی‌که سال‌هاست در سطح اول والیبال زنان حضور دارد، همواره تلاش کرده به حوزه زنان کمک کند و هر سال بازیکنان‌ مستعد و جوانی‌ را به تیم ملی معرفی می‌کنیم. من 6 سال است که با پیکان همکاری می‌کنم و می‌خواهم اینجا به شما بگویم که از مدیرعامل تا تک‌تک کارمندان و کارگران کارخانه حامی ما هستند. در این باشگاه تک‌تک نفرات همراه و همدل ما هستند و از برد تمام تیم‌های ورزشی باشگاه خوشحال می‌شوند. احساس من این است که همدلی خوب اعضای مجموعه باعث شده است که این باشگاه برند والیبال ایران باشد. از نظر مالی باید بگویم که باشگاه هم پاداش داده است، هم از معدود تیم‌هایی هستیم که دغدغه مالی نداریم و بازیکنان با خیالی آسوده تمرین می‌کنند. امیدوارم که باشگاه‌های بزرگ مثل پیکان به والیبال ورود و به‌صورت طولانی‌مدت در این بخش سرمایه‌گذاری کنند. اگر این اتفاق عملی شود، بازیکنان نیز با فراغ بال تیم خود را انتخاب می‌کنند و حضور ملی‌پوشان فقط محدود به چند تیم خاص نمی‌شود.

در نهایت، درباره دیدار فینال روز جمعه برابر سریک بگویید.

قطعا شاهد دیدار بسیار جذابی در فینال خواهیم بود. همیشه گفته‌ام بعد از دور گروهی، هر چهار تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی مدعی قهرمانی هستند و حالا هم تاکید می‌کنم اصلا قابل پیش‌بینی نیست که کدام تیم قهرمان خواهد شد، چراکه هر دو تیم بازیکنان ملی‌پوش بسیاری دارند، اما ما تمام تلاش خود را برای فتح قله قهرمانی خواهیم کرد. در نهایت آنچه بسیار اهمیت دارد این است که تیم ملی قدرتمندی داشته باشیم و آن تیم را با قدرت راهی مسابقات بین‌المللی کنیم.

نیلوفر حجتی، سرمربی سریک: نبرد ما و پیکان، نبرد جوان‌ها و باتجربه‌هاست

 

خانم حجتی! بعد از سه دیدار سخت در پلی‌آف، بالاخره به فینال رسیدید.

بله، همان‌طور که می‌دانید تیم ما در مرحله پلی‌آف با چالش‌های بسیاری مواجه شد و سایپا به‌عنوان تیمی ریشه‌دار و پرمهره کار را برای ما دشوار کرد. ما در بازی رفت مرحله پلی‌آف یکی از بهترین بازیکنان خود یعنی الهه پورصالح را به دلیل مصدومیت نداشتیم و در همان بازی متاسفانه آیتک سلامت نیز دچار دررفتگی از ناحیه کتف شد. با این اتفاق، روحیه ‌بچه‌ها در آن دیدار دچار افت شد و در نهایت ما بازی را در ست پنجم واگذار کردیم. در دومین دیدار با بازگشت آیتک سلامت به جمع بازیکنان موفق شدیم سایپا را شکست دهیم. این نکته را هم باید بگویم که سایپا تیمی است پر از ستاره‌های باتجربه و در مقابل، ما در ترکیب خودمان چندین بازیکن زیر 20 سال داشتیم که به خوبی خودشان را ثابت کردند. در دیدار سوم برابر سایپا نیز با انجام یک بازی تاکتیکی خوب با حضور بازیکنان تاکتیک‌پذیر، موفق به شکست این تیم شدیم و حالا هم راهی فینال مسابقات هستیم.

با توجه به اولین دوره حضورتان در لیگ برتر، آیا می‌توان گفت تقابل شما و پیکان تقابل تیمی باتجربه و تیمی جوان است؟

بله، درست است. تیم‌ ما سال گذشته قهرمان لیگ دسته اول شد و امسال هم با هدف رفتن روی سکو راهی لیگ برتر شدیم، اما تا اینجای کار عالی پیش رفته‌ایم. من هم امسال برای اولین‌بار سرمربی یک تیم هستم و خوشحالم که با حضور بازیکنان خوب در ترکیب تیم‌مان موفق شدیم تا فینال صعود کنیم. پیکان سال‌هاست در لیگ حاضر است و نشان داده که تیم بسیار قدرتمندی است، اما ما هم با وجود چالش‌های فراوان نشان دادیم که قدرت خوبی داریم. تلاش‌ می‌کنیم با ریکاوری و آنالیز مناسب، برای تقابل با آنها در روز جمعه آماده باشیم.

فکر می‌کنید در اولین سال سرمربیگری موفق به فتح جام بشوید؟

هم تیم ما بازیکنان بسیار خوبی دارد، هم پیکان، اما باید این نکته را بگویم که احساس می‌کنم انگیزه بازیکنان من بسیار بیشتر است، چراکه هم جوان هستند، هم جویای نام. این را هم اضافه کنم که شاید انجام سه بازی در مرحله نیمه‌نهایی از نظر جسمی کمی ما را خسته کرده باشد، اما اینکه بازیکنانم در جریان مسابقه بودند، می‌تواند به آنها کمک کند. ما با تمام توان و تلاش خود در مقابل پیکان قرار خواهیم گرفت و برای قهرمانی می‌جنگیم.

سردار آزمون، به‌عنوان مالک باشگاه سریک، همیشه از شما تعریف و تمجید می‌کند که آخرین‌بار نیز بعد از صعودتان به فینال بود. در این‌باره نظری دارید؟

از ایشان ممنونم که در سال اول تجربه مربیگری‌ام تا این حد به من اعتماد کردند. ایشان در روزهای شکست هم در کنار ما بودند و با حمایت‌شان باعث شدند که دوباره بلند شویم و بجنگیم.

بعد از صعود به فینال هم اعلام کردند که مثل همیشه پاداشی خوب برای اعضای تیم کنار گذاشته‌اند.

امکانات مناسب و پاداش‌های خوبی که برای ما در نظر گرفته می‌شود از لطف خانواده آزمون است، اما این را باید بگویم که در سراسر جهان باشگاه‌های بزرگ این کار را می‌کنند. این نکته صد‌درصد در عملکرد هر تیمی تاثیرگذار است، چراکه شما می‌بینید نادیده گرفته نمی‌شوید؛ در نهایت هم با اشتیاق بیشتری به کار ادامه می‌دهید.

//اتمام پیام

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.