شماره ۲۷۳۷ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
پرونده باز کیومرث پوراحمد!

شاید بتوان از کیومرث پوراحمد به عنوان سرشناس‌ترین سینماگر سه روز اول جشنواره نام برد. فیلمسازی با انبوهی فیلم ماندگار و خاطره‌ساز، از «تاتوره» و «بی‌بی چلچله» تا «شب یلدا» و «خواهران غریب» و «نوک برج» و «اتوبوس شب» تا «پنجاه قدم آخر» و «تیغ و ترمه» و البته قصه‌های همیشه ماندگار مجید؛ که امسال با «پرونده باز است» پای به چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر گذاشته است.
«پرونده باز است» که کیومرث پوراحمد را بعد از ۵ سال از آخرین فیلمش دوباره به سینما بازگردانده؛ جدیدترین تلاش او در زمینه داستانگویی در وادی سینماست. فیلمی بر اساس یک پرونده جنایی که انتظار می‌رود دست‌کم به فیلمی جذاب در کارنامه سازنده‌اش تبدیل شود. این فیلم که بر اساس یکی از معروف‌ترین و رسانه‌ای‌ترین پرونده‌های سال‌های دهه گذشته ساخته شده؛ داستان بهنود شجاعی، چهره خبرسازی را روایت می‌کند که در دوره نوجوانی به دلیل ارتکاب قتل به اعدام محکوم شد و در نهایت هم بعد از گذشت ۴ سال و رسیدن به سن قانونی در سال ۱۳۸۸ اعدام شد.
این فیلم که در آن پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، علی باقری، فرهاد قائمیان، پویا نجفی، متین ستاری، مهبد جهان نوش و امیرعلی سیفی بازی کرده‌اند؛ از این نظر اهمیت دارد که بعد از شکست‌های فیلم‌های متاخر پوراحمد می‌تواند دوباره او را به پانتئون کارگردانان برجسته سینمای ایران بازگرداند. اما آیا این اتفاق روی خواهد داد؟!


تعداد بازدید :  39