شماره ۲۷۳۰ | ۱۴۰۱ چهارشنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
دستگیری پرستار قلابی که سارق خانه‌های سالمندان بود

خانمی که در پوشش پرستار خانگی اقدام به سرقت از افراد سالخورده می‌کرد، با هوشیاری و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان میناب شناسایی و دستگیر شد.
سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی استان هرمزگان، در تشریح جزئیات این خبر گفت: «درپی مراجعه و شکایت یکی از شهروندان مبنی‌بر سرقت مقادیری طلا و جواهرات و پول نقد از زنی سالخورده در پوشش پرستار خانگی در شهرستان میناب پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. در تحقیقات صورت‌گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد خانمی تحت عنوان پرستار خانگی پس از سرقت مقادیری طلاجات به استان فارس متواری شده و پس از هفت ماه به شهرستان میناب برگشته است. بنابراین ضمن شناسایی مخفیگاه او با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی پلیسی متهم دستگیر شد. سارق دستگیرشده پس از مواجه‌شدن با دلایل و مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت که با زیر نظر گرفتن افراد سالخورده برای پرستاری و نگهداری از آنها از طریق اعلامیه مشغول به کار می‌شد و پس از جلب اعتماد آنان اقدام به سرقت می‌کرد.»
او ادامه داد: «متهم دستگیرشده در این سرقت نیز پس از چند روز پرستاری در خانه زن سالخورده ۹۱ ساله در فرصت مناسب با خوراندن داروی بیهوشی و خواب‌آور به او ۳۰۰میلیون ریال پول نقد و مقادیری طلا‌و جواهرات قدیمی از داخل گاو صندوق خانه سرقت کرد و به استان فارس متواری شد.»
این مقام انتظامی استان ارزش مالی طلاجات سرقت‌شده توسط این متهم را بیش از ۷میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: «سارق دستگیرشده طلاجات مسروقه را به مبلغ یک‌میلیارد ریال به مالخر طلافروشی در میناب فروخته بود. با تلاش ماموران، مالخر نیز شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.»
فرمانده انتظامی استان هرمزگان ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری شهروندان با پلیس برای شناسایی و کشف جرایم و تولید امنیت پایدار، از عموم مردم فهیم و قدرشناس استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، در اسرع وقت از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

 


تعداد بازدید :  25