شماره ۲۶۸۸ | ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
راز انتقام سخت عشقی در اینستاگرام برملا شد

دختر جوان که با انتشار تصاویر خصوصی خواستگار سابقش قصد داشت از او انتقام بگیرد با شکایت او از سوی پلیس دستگیر شد.
چندی قبل مرد جوانی با مراجعه به پلیس فتا از انتشار تصاویر خصوصی‌اش در شبکه مجازی اینستاگرام خبر داد و گفت که فردی ناشناس قصد هتک حیثیت او را دارد. با توجه به حساسیت موضوع پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. با بررسی مستندات ارائه‌شده از سوی شاکی و اقدامات فنی کارآگاهان پلیس فتا، هویت زن جوانی که گرداننده این صفحه مجرمانه بود در کمترین زمان ممکن شناسایی شد. طی تحقیقات صورت‌گرفته، شاکی پرونده گفت که این خانم قبلا از دوستان اجتماعی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است. بنابراین به منظور پیگیری موضوع، متهم به پلیس فتا احضار شد.
پس از حضور متهم در پلیس فتا، او در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شد. ولی در ادامه با مشاهده مستندات و ادله غیرقابل‌انکار از سوی مهندسی سایبر این پلیس لب به اعتراف گشود و گفت: «چندی پیش شاکی پرونده، برای ازدواج با من ارتباط برقرار کرد. او پس از اخاذی و جریحه‌دار کردن احساساتم، این ارتباط را قطع کرد. با این حال من این تصاویر را در زمان ارتباطم با او منتشر کرده‌ام و قصد هتک حیثیت او را نداشتم.»
سرهنگ محمدرضا فدائیان، رئیس پلیس فتای استان سمنان در باره این خبر گفت: «پس از اظهارات شاکی و متهم، پرونده تکمیل و برای ادامه سیر مراحل قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب استان سمنان ارسال شد.» این مقام انتظامی ضمن اشاره به ماده ۷۴۵ قانون جرائم رایانه‌ای گفت: «مطابق قانون هر فردی که به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت، تصویر یا فیلم خصوصی شخص دیگری را بدون رضایت او منتشر کند و منجر به ضرر یا هتک حیثیت او شود، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است. بنابراین کاربران اینترنتی باید در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.»

 


تعداد بازدید :  155