شماره ۲۶۸۸ | ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
پیام رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر به مناسبت روز داوطلب
نمونه بارز بشردوستی و خدمت صادقانه

رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر روز جهانی داوطلب را به داوطلبان جوان کشور تبریک گفت.
فرانچسکو روکا با ارسال پیامی خطاب به جوانان داوطلب جمعیت هلال‌احمر گفت: «داوطلبان گرامی جمعیت هلال‌احمر و رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران، بدین وسیله این روز مهم، روز جهانی داوطلب سال ۲۰۲۲ را به شما و داوطلبان تبریک می‌گویم و می‌دانیم از زمان تاسیس جمعیت هلال‌احمر و صلیب سرخ تمام دستاوردهای ما به واسطه فعالیت میلیون‌ها داوطلب حاصل شده است.
در این چند سال اخیر به واسطه چالش‌های پیش‌رو و همه‌گیری بیماری کرونا به ما سخت گذشت. فعالیت ما به عنوان داوطلب به دلیل حمایت از مردم به واسطه همه‌گیری کرونا باعث شد تا تحول عظیمی در ارائه خدمات به وجود بیاید، بنابراین بیش از هر زمان دیگری نیروهای داوطلب در ایران و سراسر جهان سازماندهی شدند تا به کمک خواهران و برادران خود بشتابند.
 بحران‌ها از جمله همه‌گیری کرونا آسیب‌های زیادی از جمله جسمی و روحی ایجاد کرد، اما خدمات‌رسانی در اولویت ماست و سرمایه‌گذاری برای تبیین داوطلب‌ها و سازماندهی آنها انجام شد. مایه مباهات اینجانب است که جمعیت هلال‌احمر ایران در کانون توجه خود تربیت داوطلبان را قرار داده است و هزاران هزار نفر از آسیب‌دیدگان را با کمک داوطلبان در بحران‌های مختلف سازماندهی می‌کند. ایجاد پایگاه‌های داوطلبان قدرتمند در سایر مناطق و سراسر جهان در زمان پاسخگویی یک الگوست.
داوطلبان ایده‌پردازان و تغییردهندگانی هستند که هدایت تغییرات را در دست دارند؛ با هم در ارتباط هستند و در مناطق و موضوعات مشترک همکاری می‌کنند و خرسندم که این تعداد داوطلب در ایران فعالیت می‌کنند و امروز خوشحال‌تر و باانگیزه بیشتری در تحقق اهداف بشردوستانه فعالیت می‌کنند. جمعیت هلال‌احمر و صلیب سرخ بستری برای تحقق فعالیت‌های بشردوستانه ایجاد کردند.» پیام ویژه فرانچسکو خطاب به کولیوند: ایشان نمونه بارز داوطلب شجاع و آماده به خط و الگویی برای جمعیت‌های دیگر و نمونه بارز بشردوستی و خدمت صادقانه است.


تعداد بازدید :  67