رونالدو و یک استرس فرا جام جهانی

مقصد آقای ستاره در 37 سالگی کجاست؟

کریس رونالدو در روزهایی که درگیر جام جهانی است، همزمان باید به انتخاب تیم آینده خود نیز فکر کند؛ شایعات درباره او بسیار است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، در روزهایی که تیم ملی پرتغال به دنبال صعود به مراحل بالاتر جام جهانی است، ابرستاره این تیم با حواشی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. کریس رونالدو، ستاره بی‌بدیل فوتبال پرتغال که سالیان سال در این عرصه سوپرستاره به شمار می‌رفت، حالا چند ماهی است در کشور خود مورد انتقادهای بسیار قرار گرفته است.

او در ترکیب پرتغال دیگر همانند سالیان گذشته تاثیرگذار نیست و حتی درخواست‌های زیادی از سانتوس، سرمربی این تیم شده که رونالدو را روی نیمکت بنشاند. در کنار همه این فشارها بر کریس رونالدو، ذهن او جدا از جام جهانی روی مساله دیگری هم هست؛ اینکه بعد از پایان جام جهانی برای کدام تیم باشگاهی در جهان توپ خواهد زد!

جدایی ناگهانی از منچستریونایتد

در دومین روز از شروع جام جهانی 2022 قطر، خبری شوکه‌کننده روی خروجی رسانه‌های معتبر قرار گرفت مبنی بر اینکه قرارداد کریس رونالدو با منچستریونایتد فسخ شده است. ماجرا از چند هفته قبل و در پی عملکرد ضعیف کریس برای منچستر شروع شد. این مساله انتقادهای زیادی را متوجه رونالدو کرد تا اینکه ستاره فوتبال جهان در مصاحبه‌ای جنجالی یک هفته قبل از شروع جام جهانی به ارکان باشگاه انگلیسی تاخت و اعضای مدیریتی و کادر فنی تیم را به شدت مورد انتقاد قرار داد. در نهایت هم اختلافات پیش آمده میان رونالدو و مسئولان منچستر منجر به فسخ قرارداد و جدایی او شد.

پیشنهادهای مختلف؛ استقلال هم مشتری است!

بعد از جدایی از منچستریونایتد حالا بدون تردید انتخاب مقصد نهایی کریس رونالدو یک دغدغه مهم برای او و مدیر برنامه‌هایش محسوب می‌شود. اگرچه گفته می‌شود تیم‌های بزرگی مثل چلسی یا پاری‌سن‌ژرمن به صورت غیر رسمی پیشنهادهایی به کریس داده‌اند، اما با توجه به اینکه رونالدو بازیکنی 37 ساله است که کارآیی گذشته را ندارد، طبیعی است تیم‌های مطرح فوتبال اروپا چندان به جذب او رغبت نشان ندهند.

در چنین شرایطی تیم‌های مختلفی برای کریس دعوت‌نامه فرستاده‌اند؛ از باشگاه‌های آمریکای جنوبی و به خصوص برزیل و باشگاه‌های آمریکایی گرفته تا تیم‌هایی از آسیا. همین چند روز پیش بود که ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال به شوخی خطاب به رونالدو در صفحه شخصی‌اش نوشت که به ایران بیاید و برای تیمش بازی کند.

رونالدو به حاشیه خلیج فارس می‌آید؟

مهم‌ترین‌ آسیایی که برای جذب رونالدو اقدام کرده یک باشگاه متمول عربستانی است. در شرایطی که مدیران النصر عربستان و حتی خود رونالدو واکنش رسمی‌ به انتقال سوپرستاره به حاشیه خلیج فارس نداشته‌اند، اما رسانه‌های معتبر اروپایی این انتقال را قطعی می‌دانند!

روزنامه مارکا اسپانیا در این‌باره نوشته است: «قرارداد دو سال و نیم رونالدو با النصر، هزینه‌ای در حدود 200 میلیون یورو در سال دارد و این بازیکن پرتغالی انتقال خود به فوتبال عربستان سعودی را تکمیل کرده است. به این ترتیب او بالاتر از لیونل مسی و نیمار، بیشترین دستمزد را در فوتبال دنیا دریافت خواهد کرد. مسی و نیمار سالانه از پی اس جی 75 و 70 میلیون یورو دستمزد می‌گیرند.»

تصمیم کریس چیست؟

ستاره پرتغالی‌ها در شرایطی با حواشی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که تیم ملی او درگیر مسابقات جام جهانی است. با این حال، طبیعی است او بخواهد برای آینده خود نیز تصمیم بگیرد. اطرافیان کریس اعتقاد دارند که او نمی‌خواهد از فضای فوتبال اروپا دور شود، اما خودش هنوز اظهار نظری نکرده است. بی‌شک رونالدو منتظر پایان کار پرتغال در جام جهانی است تا بتواند آزادانه‌تر تصمیم بگیرد، اما اینکه ستاره 37 ساله دنیای فوتبال چه تیمی را به عنوان مقصد آینده‌اش برمی‌گزیند، یکی از اتفاقات جذاب دنیای فوتبال محسوب می‌شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.