این دو ستاره، ‌فینالیست‌ها را مشخص می‌کنند!

درباره امباپه و مسی که نقشی فراتر از فوتبالیست‌ در فرانسه و آرژانتین دارند

پشت عملکرد مقتدرانه فرانسه و آرژانتین در رقابت‌های جام جهانی دو ستاره بزرگ و توانمند این دو تیم قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، اگرچه تیم‌های دیگری که جواز حضور در یک‌چهارم نهایی جام جهانی را تاکنون به دست آورده‌اند، شرایط مناسبی را تجربه کرده‌اند و ستاره‌هایی داشته‌اند که در برخی بازی‌ها بار آنها را برداشته‌اند، اما نمی‌شود در بالا آمدن فرانسه و آرژانتین تا جمع 8 تیم برتر مسابقات نقش یک ستاره از هر کدام از آنها را نادیده بگیریم.

کیلیان امباپه، مهاجم پرآوازه فرانسه و لیونل مسی، ابرستاره فوتبال دنیا و آرژانتین تا اینجای تورنمنت قطر همه آمارهای خوب را به نام خود ثبت و نقش ویژه‌ای در موفقیت تیم‌شان ایفا کرده‌اند. بی‌شک اگر اتفاق خاصی رخ ندهد فرانسه و آرژانتین با امباپه و مسی شانس زیادی هم برای فینالیست شدن خواهند داشت.

عملکرد امباپه و مسی در پایان مرحله یک‌هشتم نهایی خیلی از موضوعات را برایمان در این‌باره روشن‌تر می‌کند.

امباپه؛ به رکورد خودش هم رحم نمی‌کند!

کیلیان امباپه، مهاجم 23 ساله فرانسوی‌ها که در دیدار با لهستان نیز با آمادگی بالای خود توانست دو گل زیبا به شزنی بزند، اکنون با 5 گل زده، برتر از دوره قبلی که این تیم توانسته بود در روسیه عنوان قهرمانی را از آن خود کند، عمل کرده است. امباپه در دوره قبلی جام جهانی موفق شده بود 4 گل به ثمر برساند و اکنون در فاصله سه بازی احتمالی دیگر فرانسه تا پایان رقابت‌ها، به 5 گل رسیده است. فرانسه با صعود از این مرحله این شانس را به امباپه داده تا ضمن افزایش رکورد خود، شانس دستیابی به عنوان آقای گلی این تورنمنت را نیز برای خود بالا ببرد.

حالا امباپه در راه تاریخ‌سازی در این جام جهانی است. او در 23 سالگی تاکنون 9 گل در جام‌های جهانی به ثمر رسانده، از کریستیانو و مارادونا پیشی گرفته و با مسی برابری کرده است.  ظاهرا هیچ چیز و هیچ‌ کس نمی‌تواند مهاجم پاری‌سن‌ژرمن را که با هدفی بزرگ به کمپ تیم ملی آمده، متوقف کند. تمرکز بر جام جهانی و کنار گذاشتن همه جنجال‌هایی که در این فصل او را محاصره کرده، به او کمک کرده است. او در زمین فوتبال موجب حیرت تماشاگران می‌شود. امباپه که در دور گروهی مسابقات هم 3 گل زیبا زده بود و عامل اصلی صعود فرانسه شد،‌ بعد از هر بازی مورد توجه ستاره‌های حریف قرار گرفته است. حتی هم‌تیمی‌های او نیز به تمجید از عملکردش پرداخته‌اند. به عنوان نمونه اولیور ژیرو که به تازگی با گلزنی برابر لهستان به عنوان بهترین گلزن فرانسه انتخاب شد و با 52 گل از هانری پیشی گرفته است، گفت: «من مطمئن هستم که امباپه روزی به رکورد من خواهد رسید.»

مسی؛ لئوی مقدس فقط جام می‌خواهد

مرحله یک‌هشتم نهایی که با برتری آرژانتین همراه شد، نقطه پایان رویای لیونل مسی برای قهرمانی در جام جهانی بود. این‌بار انگار اوضاع برای لیونل فرق دارد. او در پی جامی است که بعد از مارادونا، دیگر هیچ کاپیتانی آن را برای آرژانتین بالا نبرد. مسی و آرژانتین سه بار در یک‌چهارم و یک‌ بار در یک‌هشتم حذف شده‌اند؛ آن یک مورد دیگر را هم تا فینال پیش رفتند ولی به آلمان باختند. حالا در قطر ماموریت پنجم با رهبری مسی و با احتمال موفقیت بیشتری در حال انجام است.

نکته مهم درباره مسی عملکرد فوق‌العاده او در این تورنمنت است. لیونل همه انگیزه‌های خود را جمع کرده تا در قطر زهرش را به حریفان بریزد. حتی در بازی با عربستان که شکست تلخی نصیب آلبی سلسته شد، مسی تگ‌گل آرژانتین را زد. لئو در دو بازی بعدی دور گروهی نقش زیادی در صعود آرژانتین داشت. مقابل استرالیا هم که ستاره بازی بود و جمع گل‌های زده‌اش را به 3 رساند.

کاپیتان آرژانتین که از شروع بازی گذشته مقابل استرالیا تا دقیقه نود مورد تشویق و تحسین هواداران حاضر قرار داشت، در نیمه دوم نیز تیمش را شخصا تا به صدا در آمدن سوت پایان رهبری کرد و یک سر و گردن از همه بازیکنان تیم بالاتر بود. او همان ابرستاره‌ای است که آرژانتینی‌ها برای قهرمانی نیاز دارند؛ کسی که هر جا کار گره بخورد، به هر شکلی که شده، مثل مارادونا با دست، دریبل پنج، شش نفر و … گره‌گشا باشد.

قهرمانی در جام جهانی آرزوی هر بازیکنی است، چه برسد برای ستاره‌ای که 6 بار توپ طلا برده و افتخارات فردی شگفت‌انگیز برای او چیزی مثل نقل و نبات است؛ دیگر به این عادت کرده‌ایم که هر بازی شروع می‌شود، سراغ آمار و ارقام برویم تا ببینیم این‌بار قرار است چه رکوردی توسط شماره 10 آلبی‌ سلسته شکسته شود. آرژانتینی‌ها مسی را شایسته‌ترین کاپیتان برای بالا بردن کاپ سومین قهرمانی در جام جهانی می‌دانند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.