شماره ۴۸۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۹ بهمن
صفحه را ببند
... بارش برف و باران در نیمی از کشور

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی، طی ۳ روز آینده، ابرناکی، وزش باد، بارش باران و برف در غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه بارش‌ها به جنوب غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور نیز گسترش می‌یابد. نیمه غربی خلیج فارس امروز و جمعه مواج خواهد بود.
با توجه به ورود یک سامانه بارشی از غرب کشور طی روز گذشته، این سامانه شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی کشور و به تدریج از جمعه شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. امروز بارش باران و برف در کرمانشاه، کردستان، لرستان و بارش باران در ایلام، بارش‌های با شدت کمتر در همدان، ‌مرکزی، آذربایجان شرقی و جنوب آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.
روز جمعه در کردستان، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، شمال و غرب خوزستان، ایلام، زنجان، قزوین، البرز، تهران و قم بارش باران و برف خواهیم داشت.
با توجه به پیش‌بینی برف در مسیرهای کوهستانی مناطق یاد شده، برای تردد در جاده‌های غرب، شمال غرب، جاده‌های منتهی به رشته کوه البرز و زاگرس به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ در روزهای پایانی هفته جاری و روز شنبه آینده توصیه می‌شود.  آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای نقاط همراه با بارش پراکنده و در ارتفاعات با بارش برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداقل و حداکثر دما در این روز ۳ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.  روز جمعه نیز آسمان پایتخت ابری و بارش باران و برف و وزش باد وجود دارد. حداقل و حداکثر دما در این روز ۳ و ۱۱ درجه خواهد بود.  در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۳ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی هفته گذشته استان‌های همدان و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌های ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  175