شماره ۴۸۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۹ بهمن
صفحه را ببند
استارت مجدد لیگ‌برتر فوتبال با نبردهای حساس تهران و اصفهان
جنگ پرافتخارترین‌ها در ال‌کلاسیکوی ایران

شهروند| بعد از 47روز تعطیلی، لیگ‌برتر فوتبال امروز دوباره استارت می‌خورد. رقابت‌هایی که 17هفته از آن سپری شده و در پایان آن نفت تهران صدر جدول را از آن خود کرده است. با توجه به انجام نقل‌وانتقالات بین‌فصل حالا 16تیم حاضر با چهره‌ای جدید و آمادگی بیشتری که از برگزاری اردوها و تمرینات فشرده نشأت می‌گیرد، ‌لیگ را آغاز می‌کنند. تیم‌هایی که باز فرصت دارند قدرت خود را به رخ بکشند.
استقلال- سپاهان؛ جنگ پرافتخارترین‌ها
بازی‌های استقلال و سپاهان همواره یکی از جذاب‌ترین مسابقات بوده است. به‌ویژه حالا که دو مربی کارکشته ایران یعنی امیر‌ قلعه‌نوعی و حسین ‌فرکی روی نیمکت دو تیم حضور دارند. استقلال با جذب وحید‌ طالب‌لو، رضا عنایتی، میلاد نوری و میلاد سلیمان‌فلاح تیم خود را باتجربه‌تر کرد؛ اگرچه به نظر می‌رسد خلأ بازیکنی مثل آندرانیک تیموریان در ترکیب استقلال احساس شود. امیر قلعه‌نوعی که برای اولین‌بار در تاریخ مربیگری‌اش قول قهرمانی داده، قصد دارد شروع مقتدرانه‌ای در آغاز دوباره لیگ برتر داشته باشد. از سوی دیگر سپاهان برخلاف استقلالی‌ها در سکوت خبری کامل برنامه‌های آماده‌سازی خود را جلو برد و به غیر از دو بازیکن خارجی هیچ تغییر دیگری نداشت.
ذوب‌آهن- پرسپولیس؛ راهی برای موفقیت
پرسپولیس شرایط خوبی ندارد و با این‌که حمید درخشان امید زیادی داشت در نقل‌وانتقالات بتواند با جابه‌جایی نفرات تیم قدرتمندی بسازد اما هرگز موفق نبود. او نیلسون، میثم حسینی و رضا حقیقی را از دست داد و همامی، حاتمی، خالقی‌فر، علیپور، تادئو و گابریل را به عضویت تیم خود درآورد. از سوی دیگر مشکلات مالی و مدیریتی در پرسپولیس به‌شدت توی ذوق می‌زند و همه این مسائل سبب شده تا هواداران این تیم ناامیدانه ادامه بازی‌های تیم خود را دنبال کنند. از سوی دیگر ذوب‌آهن که فقط محسن مسلمان را از دست داد و بازیکن جدیدی به خدمت نگرفت، امید زیادی به موفقیت مقابل تیم آشفته پرسپولیس دارد. البته که پرسپولیس هم به واسطه اردویی متوسط در امارات و تمرینات پرفشار در خارج ‌از خانه هم تیم دست‌وپا بسته‌ای نیست.
سر و ته‌ جدول به‌هم رسیدند
ملــــوان- تراکتورسازی:  ملوان که در 17بازی ابتدایی خود هرگز نتوانست در شأن تیم پرقدرت سال‌های نه‌چندان دور خود بازی کند، در آغاز دوباره لیگ به مصاف تیم پرقدرت و مدعی تراکتورسازی می‌رود. ملوان با فیروز کریمی اگرچه امید زیادی به آینده دارد اما در گام اول کارش اصلا راحت نیست. نماینده پرشورهای تبریزی با هدایت رسول خطیبی جوان خوب جلو آمده‌ و با جذب نفراتی مثل آندرانیک تیموریان حالا قدرت فزونی یافته‌اند.
فولاد خوزستان- راه‌آهن:  فولاد که به علت مشکلات سربازی بازیکنان زیادی از تیم خود را از دست داد با جذب مسلمان، ‌آل‌نعمه و قاضی تا حد زیادی به آینده امیدوار است اما نکته قابل‌ توجه در تیم دراگان اسکوچیچ یکدلی بازیکنان تحت هر شرایطی است. در سوی دیگر اما راه‌آهن برای اولین‌بار علی لطیفی را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌بیند. تیمی که نه پول دارد و نه مالکش مشخص است، فقط برای دفاع از نام راه‌آهن موظف است بازی خوبی انجام دهد.
نفت‌تهران- استقلال خوزستان:  تیمی که در عین ناباوری توانست در پایان هفته هفدهم با صدرنشینی به تعطیلات برود، حالا با چند بازیکن ملی‌پوش روحیه بیشتری برای حفظ شرایط گذشته دارد. علیرضا منصوریان امسال با نفت تهران ثابت کرد جوانگرایی بجا و بادرایت نتیجه می‌دهد. آنها در اندیشه آن هستند تا در شروع مجدد خود استقلال‌خوزستان پرفرازونشیب را از ‌پیش‌رو بردارند. تیمی که با عبدالله ویسی معمولا یقه‌تیم‌های مدعی را گرفته است.
 نبردهای میانه
نفت‌ مسجدسلیمان- پیکان: نفت مسجدسلیمان قعرنشین لیگ‌برتر با وجود مشکلات مالی فراوان هرگز دوست ندارد جایگاه کنونی‌اش حفظ شود. تیم پرسابقه فوتبال ایران به‌دنبال جبران مافات است. در سوی دیگر پیکان با تغییرات فراوان با صمد مرفاوی افکار بزرگی در سر می‌پروراند. این‌که بتواند ثمره حضور بازیکنان بزرگ و باتجربه خود را بگیرد و در جدول صعود داشته باشد.
گسترش‌فولاد- سایپا:  دو تیم شرایط کاملا متفاوتی نسبت به هم دارند. فراز کمالوند در تعطیلات حسابی تیمش را دگرگون کرد. برگزاری اردویی پرزرق و برق در ترکیه آبی‌پوشان را در شرایط خوبی قرار داده است. در سوی دیگر میدان اما سایپا قرار دارد که تغییر زیادی نداشته و درست در روزهایی که اکثر تیم‌ها مشغول برگزاری اردو بودند،‌ مجید جلالی ترجیح داد بازیکنانش را برای زیارت به کربلای معلی ببرد!
صبا- پدیده:  صبا و پدیده اگرچه نمی‌توان مقابل نامشان کلمه قعرنشین را قرار داد اما معمولا بی‌سروصدا در لیگ به کار خود ادامه داده‌اند. پدیده اگرچه عنایتی و محمدرضایی را از دست داده اما جذب نظری، غلامی،‌حقیقی، قزل‌گچی و صلصالی روحیه این تیم و علیرضا مرزبان را بالا برده است. در سوی دیگر مهدی تارتار نیز صبا را متحول کرده و بازیکنان زیادی را به خدمت گرفته که مهمترینش جواد کاظمیان است.
 برنامه کامل هفته هجدهم لیگ‌برتر
پنجشنبه 9 بهمن:  نفت‌ مسجدسلیمان- پیکان، گسترش‌فولاد-سایپا(ساعت 15) و صبای‌قم- پدیده(ساعت 30: 15) | جمعه 10 بهمن:  ذوب‌آهن-پرسپولیس(ساعت 30: 14)، ملوان-تراکتورسازی و نفت‌تهران- استقلال‌خوزستان(ساعت15)، استقلال-سپاهان (ساعت 55: 16)  و فولاد- راه‌آهن   (ساعت 15: 17)

 


تعداد بازدید :  108