شماره ۴۸۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۹ بهمن
صفحه را ببند
در این حادثه رئیس اداره محیط‌زیست زخمی شد
فرار بی‌رحمانه شکارچیان سنگ صیاد

شهروند| شکارچیان متخلف ارتفاعات منطقه سنگ صیاد برای فرار از مخمصه رئیس اداره محیط‌زیست بردسیر کرمان را مجروح کردند.
6 بهمن‌ماه وقتی همیاران محیط‌زیست شهرستان بردسیر کرمان دو شکارچی متخلف را درحال شکار دیدند، شکارچیان را زیر نظر گرفتند تا ماموران در محل حاضر شوند.
شهبازی فرمانده یگان محیط‌زیست استان کرمان دراین‌باره گفت:  نیروهای یگان محیط‌زیست درحال عزیمت به منطقه بودند که در بین راه همیاران به آنها اطلاع دادند، شکارچیان درحال انتقال لاشه شکار به پایین ارتفاعات هستند و احتمالا یک خودرو نیز در پایین دست منتظر آنهاست.
محیط‌بانان وقتی وارد منطقه شدند، یکی از متخلفان را دیدند که سریع‌تر به پایین کوه رسیده بود سوار یک خودروی پژو ۴۰۵ مشکی رنگ شده و شکارچی دوم درحال حمل لاشه حیوان بود.
محیط‌بانان جهت برخورد قانونی با متخلفان وارد عمل شدند اما خودروی پژو که متخلف اول را سوار کرده بود با مشاهده ماموران به سرعت متواری شد و متخلف دوم نیز که در دامنه کوه مشغول حمل لاشه به پایین بود با رها کردن لاشه شکار پای پیاده مشغول فرار شد.
گروهی از ماموران با خودروی محیط‌زیست به تعقیب پژو پرداختند و علی سرخوش رئیس اداره محیط‌زیست بردسیر نیز پیاده به تعقیب متخلف دوم پرداخت که وی نیز پس از رها کردن لاشه شکار با پای پیاده مشغول فرار بود.
محیط‌بانان پس از چندین کیلومتر تعقیب و گریز، خودروی متخلفان را متوقف کردند. راننده و یک سرنشین آن، به همراه یک اسلحه شکاری و تعدادی فشنگ چهارپاره و ساچمه‌زنی بازداشت شدند.
این درحالی بود که شکارچی دوم حاضر به تسلیم شدن نبود با قنداق اسلحه‌ای که همراه داشت ضربه محکمی را به سر محیط‌بان رئیس اداره بردسیر وارد کرد.
در حالیکه محیط‌بان «سرخوش» دچار خونریزی شدید از ناحیه سر بود، شکارچی متخلف با ضربات سنگ کتف و دست راست وی را نیز مجروح کرد.
محیط‌بان براثر ضربه وارده به سرش و خونریزی زیاد بیهوش شد و شکارچی متخلف نیز از صحنه درگیری گریخت.
محیط‌بانان پس از بازداشت راننده خودرو و یکی از شکارچیان به محل تعقیب و گریز باز گشتند و محیط‌بان زخمی را به بیمارستان منتقل کردند. محیط‌بان سرخوش پس از طی مراحل درمانی و زدن حدود 6 بخیه به سرش از بیمارستان مرخص شده و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
با اقرار متهمان و شناسایی هویت ضارب محیط‌بان سرخوش، حکم جلب وی نیز صادر شده و تلاش برای دستگیری ضارب رئیس اداره محیط‌زیست بردسیر ادامه دارد اما وی همچنان متواری است.

 


تعداد بازدید :  129