شماره ۴۸۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۹ بهمن
صفحه را ببند
عدد خبر

7 ‌میلیون تخته پتو به صورت قاچاق به ایران رسید

گلناز نصراللهی مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت،  با بیان این‌که میزان ورود پارچه به کشور در‌سال 2011 معادل 200‌هزار تن بوده است، گفت:  براساس برآورد آمار کمتر از 50‌درصد این کالاهای واردشده از طریق گمرکات و مناطق آزاد بوده است که در بخش پتو نیز حدود 6 تا 7‌میلیون تخته پتو یعنی مطابق با تولید داخل به صورت قاچاق وارد کشور شده که همین موضوع در بحث پوشاک نیز وجود دارد.

2 پله‌ صعود ایران در رده‌بندی آزادی اقتصادی

بنیاد هریتج از بهبود وضع آزادی اقتصادی در ایران خبر داد و اعلام کرد این کشور با صعود ۲پله‌ای در رده‌بندی ۱۷۸ کشور جهان از نظر آزادی اقتصادی رتبه ۱۷۱ را به‌دست آورده است. براساس این گزارش ایران که ‌سال گذشته در شاخص آزادی اقتصادی نمره 40.3 را به‌دست آورده بود در گزارش امسال با 1.5 نمره افزایش نمره 41.8 را به خود اختصاص داده است.

10/5 درصد نرخ بیکاری پاییز93

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری پاییز‌سال 93 را منتشر کرد که طی آن، در پاییز، نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر در کل کشور 5/10 درصد بوده است، این شاخص در بین مردان
 7/8 درصد و در بین زنان 3/20 درصد محاسبه شده است.  طبق این آمار، نتایج بیانگر آن است که نرخ بیکاری در نقاط شهری بیشتر از نقاط روستایی است، به‌طوری که نرخ بیکاری در نقاط شهری 7/11 درصد و در نقاط روستایی 4/7 درصد است.

25 ‌میلیارد وسیله در جهان به اینترنت متصل‌اند

بر اساس گزارش تازه کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا، صاحبان مشاغل باید اقدامات مفصلی را به منظور حفاظت از حریم شخصی و امنیت شهروندان آمریکایی در این شرایط انجام دهند، زیرا هم اکنون 25‌میلیارد وسیله مختلف در جهان به اینترنت متصل هستند و با استفاده از امکانات ارتباطی و حسگرهای خود به جمع‌آوری اطلاعات می‌پردازند.

 


تعداد بازدید :  212