شماره ۴۸۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۹ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

در آستانه ایام الله دهه فجر
رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام(ره)حضور یافتند
در آستانه ایام‌الله دهه‌ فجر و سالروز ورود شکوهمند امام خمینی رحمه‌الله به میهن اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح دیروز (چهارشنبه) با حضور در مرقد مطهر امام راحل رحمه‌الله، ضمن قرائت فاتحه، یاد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.  رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با حضور بر مزار شهدای هفتم تیر و گلزار شهدای بهشت زهرا، برای ارواح طیبه‌ شهدا، علو درجات را مسألت کردند.

رئیس قوه قضائیه: هنوز با غایت آرمان‌های بلند امام راحل فاصله داریم
آیت‌الله آملی لاریجانی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر اظهار کرد: با توجه به غایت آرمان‌های امام و بلندی آنها، فاصله زیادی امروز نسبت به این آرمان‌ها داریم.
به گزارش ایلنا، آملی لاریجانی در این مراسم تأکید کرد: در دنیای امروز امام‌راحل نظامی را پایه‌گذاری کردند که نسبت به آن خلأیی در جوامع بشری مشاهده می‌شد.  وی گفت:  این نظام براساس اسلام، ارزش‌های اسلامی و معنویت پایه‌گذاری شده است و امام‌راحل سیاست و معنویت را در این نظام با یکدیگر دیده و با هم پیوند زده است.
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: این کار، کار مردان بزرگ است که دین و دنیا، سیاست و معنویت را با هم می‌بینند و با هم پیوند می‌زنند. در این راستا که در انقلاب اسلامی سیاست و خود انقلاب در خدمت ارزش‌های الهی و اسلامی است.   آملی لاریجانی گفت: مقام معظم رهبری و مسئولان نظام هم همکاری و هماهنگی و گام‌های بلندی را در راستای آرمان‌های انقلاب و امام و نظام برداشته‌اند و به میزان قابل‌توجهی این آرمان‌ها تحقق یافته است.
همچنین غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، هم در این مراسم حضور داشت و به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.   همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در حاشیه این مراسم، در جمع خبرنگاران گفت: اراده قوه‌قضائیه بر این است که فساد اقتصادی دنبال و رسیدگی شود.  

آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی: دوره برخورد شعاری گذشته است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به زیرساخت‌ها را مهم و شرط آن را حمایت از برنامه‌های دولت و پرهیز از مزاحمت‌های شعاری دانست و گفت: دوره برخورد شعاری با مسائل کشور گذشته است و باید با عقلانیت به آینده کشور بیندیشیم.  به گزارش ایرنا، آیت‌الله اکبر‌هاشمی رفسنجانی در دیدار استاندار، مدیران و مسئولان استان مازندران افزود: بهترین سرمایه، آگاهی مردم است که الحمدلله این سرمایه در کشور وجود دارد.
وی با تأکید بر تجربیات اجرایی خود برای شمال کشور و نقش آنها در توسعه کشور، گفت: ظرفیت‌های شمال کشور به گونه‌ای است که اگر به آنها توجه شود، می‌تواند علاوه بر تحول همه‌جانبه در استان‌های شمالی موجب پیشرفت کشور نیز شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توسعه و راه‌سازی را رگ حیاتی پیشرفت کشور دانست و بر اهمیت آن به منظور تسهیل در حمل‌ونقل و دسترسی آسان‌تر به استان‌های شمالی کشور تأکید کرد و گفت: در دوران دولت سازندگی، برای گسترش راه‌ها و بزرگراه‌ها برنامه‌های زیادی داشتیم که به دلیل عدم پیگیری در دولت‌های بعد، متاسفانه هنوز به سرانجام مناسب نرسیده است.

وزیر کشور:  وزارت کشور مجوز قانونی برای اجرای انتخابات شورایاری ندارد
‌رحمانی فضلی در رابطه با اصلاح‌طلب بودن معاون سیاسی خود گفت: در وزارت کشور هم مدیران اصولگرا و هم اصلاح‌طلب داریم و بنای دولت از ابتدا بر این بود که از نیروهای سیاسی شایسته، معتدل و باتجربه موجود در عرصه سیاسی کشور استفاده کند و معاون جدید سیاسی وزارت کشور هر سه این ویژگی‌ها را دارد.  به گزارش ایسنا، وی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد انتخابات شورایاری هم توضیح داد: وزارت کشور مجوز قانونی برای اجرای انتخابات شورایاری ندارد. بنابراین وزارت کشور به‌طور قانونی نمی‌تواند در این رابطه ورود پیدا کند بنابراین در شورای شهر تصمیم گرفتند انتخابات را با کمک شهرداری انجام دهند و اما با توجه به اهمیت بالای انتخابات برای دولت و نقش اراده مردم در اداره شهرها و نشاط سیاسی امروز در دولت مجوزی به وزارت کشور داده شد که براساس آن بر امور اجرایی و نظارت به شورای شهر کمک کند تا انتخابات با نشاط و سالم اجرا شود. بنابراین،  این موضوع را به استانداری ابلاغ می‌کنیم.

 


تعداد بازدید :  198