شماره ۴۸۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۹ بهمن
صفحه را ببند
د‌یار

در ايام دهه مبارک فجر امسال انجام می‌شود
افتتاح بيش از 1300 پروژه در مازندران
ساری- علی جعفری‌گرجی|  ربيع
فلاح جلودار، استاندار مازندران در جمع مديران روابط‌عمومي‌هاي استان، از افتتاح بيش از
 1300 پروژه در ايام دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: پروژه آزادراه قائمشهر- ساري با رويكرد گردشگري با اعتباري بالغ بر 1200 ميلياردتومان، موافقت دولت را دريافت کرده و عمليات اجرايي آن به‌زودي آغاز خواهد شد. استاندار مازندران با اشاره به افتتاح برخي طرح‌هاي اشتغالزا و تقويت‌كننده فضاي كسب‌وكار در استان، افزود: ازجمله اين طرح‌ها که شاهد افتتاح آن خواهيم بود، طرح پرورشي ماهيان خاوياري با اعتباري بالغ بر
 140 ميليارد تومان است كه در دنيا بي‌نظير است. استاندار مازندران با بیان این‌که اقدامات دولت در مازندران مطلوب بوده افزود: فعاليت‌هاي زيرساختي در مازندران به‌سرعت درحال انجام است و در اين زمينه در شمار استان‌هاي موفق كشور در‌سال اخير بوده و در بسياري از پروژه‌هاي عمراني استان شاهد تخصيص صد‌درصد اعتبارات هستيم. وي با بيان اين‌كه درصدد هستيم با برنامه‌ريزي اصولي، توسعه و مديريت استان را از درآمد نفتي جدا كنيم، گفت: بايد ضمن جذب كامل بودجه‌دولتي، از منابع بخش‌خصوصي و سرمايه‌گذاري‌هاي موثر و استفاده درست از ظرفيت نخبگان و فرهيختگان، مازندران را سازيم.
دکتر فلاح روابط‌عمومي را مسئوليتي خطير و پل ارتباطي دستگاه و مردم خواند و گفت: بهمن‌ماه فصل با شكوهي است كه پيروزي انقلاب رقم خورد و فجرآفرينان در بيش از 3 دهه پيش نهال سبزي را غرس كردند كه امروز به درخت تناوري با ريشه‌هاي عميق بدل شد. وي افزود: روابط‌عمومي‌ها بايد با اطلاع‌رساني كامل از دستاوردهاي دولت و نظام جمهوري اسلامي، در ايجاد اميد و تقويت نشاط در فضاي جامعه اهتمام کنند. مقام عالي دولت در استان، بر نقش موثر رسانه‌ها و رسانه ملي در راستاي تبيين، توجيه و اطلاع‌رساني درست از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي دولت تاكيد كرد و گفت: حضور مردم براي حفظ انقلاب از ضروريات است. هرگاه مردم در صحنه‌هاي مختلف انقلاب حضور داشتند، توفيقات و دستاوردهاي درخشاني را شاهد بوده‌ايم.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران اعلام کرد:  بهره‌مندی بیش از ۵۵‌ هزار خانوار از نعمت آب آشامیدنی
مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران گفت: در دهه مبارک فجر امسال با بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی، ۵۵‌هزار و ۱۱۶خانوار در استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد. به گزارش شرکت آبفای شهری مازندران، ذبیح‌الله ذاکری ضمن اعلام خبر بالا، افزود: حفر و تجهیز ۵ حلقه چاه با ظرفیت آبدهی ۱۵۵ لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال آب به طول 10هزار و 800متر، اجرای شبکه توزیع آب به طول ۴۱۸۰ متر، اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی به طول 71 هزار متر ازجمله پروژه‌های قابل‌بهره‌برداری در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.
وی از بهسازی و مهندسی مجدد ۴۵ حلقه چاه با افزایش توان تأمین آب به میزان ۴۴۰ لیتر در ثانیه طی ایام دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: احداث دو باب ایستگاه پمپاژ و اجرای ۵ رشته خط انتقال نیرو نیز در این ایام عملیاتی می‌شود. مهندس ذاکری با اشاره به این‌که پروژه آبرسانی به شهر شیرود تنکابن نیز در این ایام کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: در این طرح مشکل کمبود آب ۳۴۰۰ خانوار برطرف خواهد شد. وی، اعتبار صرف‌شده برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها را درمجموع  ۱۴۳‌میلیارد و ۵۶۰‌میلیون ریال عنوان کرد.

بهره‌مندی بالغ‌بر 22‌هزار جمعیت روستایی مازندران از نعمت آب شرب
با بهره‌برداری از 7 پروژه آبرسانی روستایی طی دهه مبارک فجر، بیش از 5890 خانوار در استان مازندران با جمعیتی بالغ بر 22 هزار و 386 نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار می‌شوند. به گزارش اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، مدیرعامل آبفار استان در گفت‌وگویی پیرامون افتتاح پروژه‌های دهه فجر ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: 7 پروژه آبرسانی شامل 5 پروژه مجتمعی و
 2 پروژه تک‌روستایی در 31 روستای شهرستان‌های بهشهر، سیمرغ، سوادکوه، بابل، چالوس و تنکابن با صرف اعتباری بالغ بر 108‌میلیارد و 174‌میلیون ریال به اتمام رسیده و همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهند رسید. مهندس مجید عبداللهی افزود: این پروژه‌ها شامل مجتمع آبرسانی شهید موسوی‌نژاد(کروا) سیمرغ، مجتمع آبرسانی لاله‌آباد بابل، مجتمع آبرسانی ذوات شرق چالوس، مجتمع آبرسانی صادق‌آباد- نعیم‌آباد و مجتمع آبرسانی گرماپشته تنکابن و نیز پروژه آبرسانی تک‌روستایی پارسی سوادکوه و پروژه آبرسانی تک‌روستایی روستاهای سابق محله- لوجنده و لمرد بهشهر هستند. وی با اشاره به مشخصات فیزیکی این پروژه‌ها گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها، حدود 80 کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع، احداث 8 باب مخازن ذخیره به حجم 1022مترمکعب، بهسازی 5 دهنه چشمه، حفر 2 حلقه چاه عمیق و احداث 2 واحد ایستگاه پمپاژ اجرا شده است.

 


تعداد بازدید :  274