شماره ۴۸۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۹ بهمن
صفحه را ببند
خانه به خانه

افتتاح 4 پروژه بزرگ عمراني در شهرك‌هاي صنعتي مازندران
مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتی مازندران از افتتاح 4 پروژه بزرگ عمراني در شهرك‌هاي صنعتي استان، در دهه مبارك فجر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، سيدمصطفي موسوي گفت: دهه مبارك فجر فرصت مناسبي براي ارایه دستاوردهاي نظام به مردم است و شركت شهرك‌هاي صنعتي استان نيز با توجه به رسالت سازماني، به‌دنبال تكميل و تجهيز زيرساخت‌هاي لازم در شهرك‌ها و نواحي صنعتي بوده و پروژه‌هاي عمراني را در دستوركار قرار داده است.
مديرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به افتتاح پروژه‌هاي عمراني در دهه فجر افزود: براي افتتاح اين پروژه‌ها مبلغ
 40 ميليارد ريال هزينه شده است.
موسوي اجراي مدول دوم و بهينه‌سازي مدول اول تصفيه‌خانه فاضلاب شهرك صنعتي چمستان نور، اجراي شبكه داخلي گاز شهرك صنعتي رستمكلا قائمشهر، زيرسازي و آسفالت شهرك صنعتي شهداي محمودآباد و تأمين آب شهرك صنعتي نكا را از مهم‌ترين پروژه‌هاي افتتاحي در دهه مبارك فجر 93 برشمرد.
وي افزود: پروژه‌هاي متوسط و كوچك شامل نصب دوربين‌هاي مداربسته، جدول‌گذاري، عمليات خاكريزي، شبكه روشنايي، ايجاد روشنايي تابلوهاي راهنمايي، نصب علایم راهنمايي و رانندگي، احداث ايستگاه تقليل فشار گاز، تجهيز چاه و لوله‌گذاري خط انتقال آب، خط انتقال برق 20 كيلوولت، هدايت آب‌هاي سطحي، حفر چاه آب، زيرسازي معابر، تأمين برق چاه آب، نصب علمك گاز و ايجاد فضاي سبز، از ديگر پروژه‌هاي انجام شده در شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان است.

طرح قطار هوایی کرج آماده اجرا شد
رئیس مرکز تحقیقات سازه و زلزله دانشگاه صنعتی امیرکبیر از آماده‌شدن طرح ایجاد قطار هوایی در کرج خبر داد و گفت: به‌محض تأمین بودجه لازم، اجرای طرح در یک خط مشخص آغاز خواهد شد.
دکتر علیرضا رهایی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: استفاده از قطار شهری در زیرزمین یا روی سطح زمین در شهرهای شلوغ و پر ترافیک امری مرسوم است اما در برخی نقاط احداث خطوط و ایستگاه‌های مترو هزینه‌های زیادی دارد یا با مشکلات فراوانی همراه می‌شود (به‌دلیل نوع بافت خاک و برخورد با موانعی همچون چاه‌ها و قنات‌های زیرزمینی و...) و در مواقعی نیز کشیدن خطوط مترو روی سطح نیز به‌دلایل مختلف (برخورد با سطح خیابان و دیگر معابر عمومی، نبود فضا، وجود سازه‌ها و ساختمان‌های اداری و مسکونی در مسیر و...) با محدودیت‌هایی مواجه است. وی افزود: با توجه به همین محدودیت‌ها و مشکلات، می‌توان با استفاده از یک سطح محدود از باند‌های خیابان و با ایجاد پایه‌های پل، مسیر حرکت قطار را به بالاتر از سطح خیابان برده و درواقع از مسیر هوایی استفاده کرد.
رهایی، به‌پروژه مشترک مرکز تحقیقات سازه و زلزله دانشگاه امیرکبیر و شهرداری و مجموعه سازمان قطار شهری کرج به‌منظور تدوین و اجرای فناوری قطار هوایی اشاره کرد و گفت:  پس از مطالعات ترافیکی، سیستم‌های مختلف همچون قطار تک‌چرخ را بررسی کردیم و درنهایت یک روش بهینه برای استفاده از فناوری قطار هوایی متناسب با طول خط و مشخصات کار طراحی و دانش مربوطه را نیز تدوین کردیم.


تعداد بازدید :  231