شماره ۴۸۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ بهمن
صفحه را ببند
استخرهای تهران پاتوق سرقت‌های مرد تبهکار

شهروند| استخرهای مردانه شرق پایتخت پاتوق سرقت‌های مرد سابقه‌داری بود که بارها پشت میله‌های زندان را تجربه کرده بود. او با شناسایی مراجعه‌کنندگان پولدار استخرها دام اخاذی‌ها و سرقت‌های خود را پهن می‌کرد. این مرد با سرقت پول و خودروی مراجعه‌کنندگان سناریوی اخاذی‌های خود را کلید می‌زد.
طرح یک شکایت عجیب
13دی ماه مردی به کلانتری 102 پاسداران مراجعه کرد و به ماموران گفت: «به همراه یکی از دوستانم و برای تفریح و ورزش به استخری در منطقه لویزان رفته بودیم؛ ساعت 20 از استخر خارج شدیم و به محل کمد لباس‌ها مراجعه کردیم اما پس از باز کردن درکمد، در کمال تعجب متوجه شدم که کیف پول حاوی کارت عابر بانک (حاوی 5/3‌میلیون تومان پول)، گوشی تلفن همراه و سوئیچ ماشین در داخل کمد نیست. بلافاصله موضوع را از متصدی و مدیریت استخر پیگیر شدم و آنها عنوان داشتند که مردی 40ساله با مراجعه به آنها مدعی شده که کلید کمد لباسش را در داخل استخر گم کرده و به این بهانه از آنها درخواست کرده تا در کمد لباس‌هایش را باز کنند و آنها نیز به تصور این‌که این مرد صاحب اموال داخل کمد است، در کمد را برای او باز کرده‌اند.»  مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «پس از مراجعه به محل پارک خودرو، متوجه شدم که خودرو تویوتا دو کابین مرا  به سرقت برده‌اند؛ با توجه به سرقت گوشی تلفن همراهم، بلافاصله با شماره‌ام تماس خودم تماس گرفتم. مردی که خودرو و دیگر اموالم را سرقت کرده بود، پاسخگوی تماس من شد. او ادعا کرد که تنها در صورت دریافت 10‌میلیون تومان دیگر حاضر است تا خودرو را بازپس دهد؛ از آنجایی‌که قصد داشتم تا خودرو شخصی‌ام را هرچه زودتر بازپس بگیرم، بدون آن‌که موضوع را به پلیس اطلاع دهم این پول را در کمترین زمان تهیه و به حساب عابر بانک واریز کردم اما بر خلاف وعده‌ای که سارق داده بود، او علاوه بر برداشت 13‌میلیون و 500‌هزار تومان داخل حساب عابربانک، خودرو را بازپس نداد و پس از برداشت کامل مبلغ داخل حساب، گوشی تلفن همراهم خاموش شد و آقای سارق دیگر پاسخگوی تماس‌های من نبود.» با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت اتومبیل» و  «اخاذی» به دستور شعبه پانزدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت.  باتوجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان به بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته پرداختند و در بررسی‌های خود اطلاع پیدا کردند که پول مالباخته به حساب فرد دیگری واریز شده است؛ بلافاصله این مرد در منطقه بزرگراه رسالت شناسایی و جهت انجام تحقیقات به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
صاحب حساب بانکی شناسایی شده پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان داشت:  «18 آبان‌ماه ‌سال گذشته کیف حاوی مدارک، پول و همچنین عابربانک حاوی رمز کارتم در خیابان مجیدیه شمالی سرقت شد؛ با تشکیل پرونده سرقت در کلانتری اقدام به دریافت مدارک المثنی کردم اما با توجه به این‌که پولی در داخل حساب عابر بانک وجود نداشت، دیگر عابربانکم را باطل نکردم.» با مشخص شدن صحت اظهارات این شخص و با بررسی تراکنش مالی حساب عابربانک سرقتی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که طی یک‌سال گذشته دهها‌ میلیون تومان پول از طریق این حساب جابه‌جا  شده است.
استخرهای شرق پایتخت مورد هدف سارق
در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با بررسی پرونده سرقت‌های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که اموال تمامی آنها در زمان مراجعه به استخرهای مناطق شرقی تهران مورد سرقت قرار گرفته بود.  با بررسی اظهارات مالباختگان مشخص شد که تمامی آنها با استفاده از دستگاه‌های پوز(poss) پیش‌بینی شده در داخل استخرها اقدام به خرید بلیت استخر کرده و سارق نیز با اطلاع پیدا کردن از رمز اعلام‌شده از سوی مالباختگان به متصدی فروش بلیت، اقدام به سرقت کارت‌های عابربانک و دیگر اموال داخل کمدهای لباس مالباختگان کرده و در چندین مورد نیز با شناسایی تعدادی از مالباختگان صاحب خودرو، خودروهای آنها را به قصد اخاذی سرقت کرده است.  یکی از مالباختگان که از پرداخت مبلغ 10‌میلیون تومان پول درخواستی سارق خودداری کرده بود، در اظهاراتش گفت: «17 دی‌ماه به استخری در خیابان دماوند رفته بودم؛ پس از پایان سانس استخر و در زمان مراجعه به محل کمد لباس‌ها متوجه شدم که کارت عابربانکم حاوی 550‌هزار تومان پول، گوشی تلفن همراه و سوئیچ ماشینم سرقت شده است. با مراجعه به محل پارک خودرو، متوجه سرقت خودروام هم شدم؛ طی تماس تلفنی با گوشی تلفن همراه متوجه شدم که سارق خودرو بابت بازپس دادن ماشین درخواست مبلغ 10‌میلیون تومان پول دارد که بلافاصله موضوع را به کلانتری 106 نامجو اطلاع دادم.»
ردپای یک تبهکار
با توجه به شیوه و شگرد متهم در شناسایی مالباختگان و همچنین نحوه دریافت کلید کمدهای لباس، کارآگاهان به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پیش‌بینی شده در محل در ورودی تعدادی از استخرها پرداختند و با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست‌آمده از مدیران و کارکنان استخرها موفق به شناسایی تصویر فردی 45 الی 50 ساله شدند.
با به‌دست آمدن تصویر سارق و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، کارآگاهان یکی از مجرمان را شناسایی کردند که «غلامرضا» نام داشت. متهمی که پیش از این نیز بارها به ارتکاب جرایم مختلف سرقت و همچنین موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده بود.
متهم در منطقه نظام‌آباد، به همراه یک دستگاه خودرو لیفان مدل X60 دارای سابقه سرقت، دستگیر شد. سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر مالباختگان، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصویر از کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان شهید ابوذر غفاری – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.»


تعداد بازدید :  257