شماره ۴۸۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ بهمن
صفحه را ببند
احمدی‌نژاد به‌رغم آگاهی از تخلفات رحیمی او را منصوب کرد

روز گذشته  3نماینده مجلس به همراه شماری از فعالان رسانه‌ای اصولگرا در مراسمی تحت‌عنوان «تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی» در فرهنگسرای اندیشه تهران مورد تقدیر قرار گرفتند. بیشتر رسانه‌های تشویق شده از جمله سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و مجلاتی بودند که مورد شکایت محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد قرار گرفته بودند.
به گزارش ایلنا، احمد توکلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا نمایندگان مجلس برای جلوگیری از فساد شکل گرفته از سوی بابک زنجانی اقدامی انجام نداده‌اند، گفت:  وقتی متوجه این فساد شدیم به روسای سه قوه نامه نوشتیم و از آنها خواستیم تا او مورد تعقیب قضایی قرار گرفته و دستگیر شود.
وی افزود:  در آن زمان بابک زنجانی آزاد بود. فردای آن روز من به مجلس رفتم و به آقای لاریجانی گفتم که چرا بابک زنجانی بازداشت نشده است. آقای لاریجانی گفت ما می‌ترسیم با دستگیری‌اش چیزی عاید دولت نشود که من گفتم اگر او از کشور خارج شود آن زمان هم چیزی عاید دولت نمی‌شود که آقای لاریجانی متقاعد شد و با روسای قوا تماس گرفت و عصر فردای آن روز بابک زنجانی دستگیر شد. وی با بیان این‌که دولت قبل را در بروز فساد بابک زنجانی مقصر می‌دانم، اظهار داشت: ما اسنادی داریم که او با جعل شناسنامه به سراغ بانک‌ها می‌رفته و درخواست باز کردن حساب می‌داده است، آن بانک هم از بانک مرکزی استعلام می‌کرده است بانک مرکزی می‌گفته که او جاعل است با این حال برای او حساب باز می‌شده است.
در ادامه این مراسم همچنین الیاس نادران درخصوص اطلاعیه محمود احمدی‌نژاد درباره محمدرضا رحیمی که گفته بود، اتهامات وی ربطی به دولت‌های نهم و دهم ندارد، اظهار کرد:  13جلسه در کمیسیون برنامه و بودجه درباره تخلفات وی در دیوان محاسبات تشکیل شد، یکی از تخلفات این بود که آقای احمدی‌نژاد براساس گزارش رحیمی در منصب دیوان محاسبات، رئیس و هیأت‌مدیره بیمه ایران را شبانه عزل کرد که نشان داده شد، ادعاهای رحیمی وجاهت نداشت. نادران تأکید کرد:  آقای احمدی‌نژاد از تخلفات رحیمی آگاه بودند و با علم به این موضوع وی را منصوب کرد.
علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اتفاقات مجلس هفتم و مسئولیت گرفتن رحیمی به‌عنوان رئیس دیوان محاسبات یادآور شد:  وقتی که در مجلس هفتم نام ایشان برای دیوان محاسبات مطرح شد بنده و آقای نادران با این امر مخالف بودیم اما این صلاحیت نداشتن کار را به‌جایی رساند که این مساله‌ها را می‌بینیم اما با این حال جناح چپ به او رأی داد و این فرد نیز به سراغ یکی از سران فتنه (کروبی) رفت و حمایت او را برانگیخت و بدین ترتیب نمایندگان را ترغیب کرد که به او رأی بدهند.

 


تعداد بازدید :  280