شماره ۴۸۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ بهمن
صفحه را ببند
حسن قشقاوی:
دعوتنامه‌ای برای حضور وزیر خارجه در مجلس به دست ما نرسیده است

شهروند| سوال 21 نماینده مجلس از محمد جواد ظریف درباره علت پیاده روی و «قدم زدن» با وزیر امورخارجه آمریکا و نیز سفر به پاریس در این هفته تقدیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد، دو اقدامی که مورد انتقاد شدید برخی از نمایندگان قرار گرفت ظریف پیش از این نیز دوبار برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به صحن علنی مجلس آمده است. با این حال حسن قشقاوی، معاون پارلمانی وزارت امور خارجه می‌گوید هنوز نامه‌ای از سوی مجلس به دست وزارت امور خارجه نرسیده است که در آن از وزیر برای حضور در صحن مجلس یا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دعوت کرده باشد.
هنوز مشخص نشده که آقای ظریف
 چه زمانی برای پاسخ دادن به سوال نمایندگان به صحن مجلس می‌آیند؟
نه این موضوع مشخص نیست. دلیلش هم این است که تا این لحظه هیچ نامه‌ای از مجلس برای دعوت از آقای ظریف دریافت نکرده‌ایم.
دعوت کمیسیون هم به دست وزارت امورخارجه نرسیده است؟
کمیسیون هم نامه‌ای به ما نداده و سوالی به ما ابلاغ نشده البته ممکن است سوال مطرح شده باشد اما هنوز ابلاغ نشده است اما تا همین لحظه هنوز سوال به وزارت امور خارجه ابلاغ
 نشده است.
نگاه وزارت امورخارجه به احضارهای پی‌درپی نمایندگان چگونه است؟ به‌هرحال چنانچه این‌بار آقای ظریف به مجلس بیاید سومین باری خواهد بود که برای پاسخگویی به سوال نمایندگان به پارلمان فراخوانده  می‌شود.
البته ما حق مجلس می‌دانیم که اگر انتقاد یا سوالی از وزرا دارند مطرح کنند و وزرا هم وظیفه دارند در مجلس حاضر شوند و به این سوالات پاسخ بدهند. مجلس خانه ملت است و نگاه وزارت امور خارجه هم جز این نیست اما توصیه‌ای که به نمایندگان داریم این است که با توجه به وقت اندک آقای ظریف حتی المقدور با مکانیزمی غیر از سوال آیین‌نامه‌ای سوالاتشان را مطرح کنند. هرچند در این صورت هم وزارت امورخارجه خود را موظف به پاسخگویی به سوال نمایندگان می‌داند.


تعداد بازدید :  248