شماره ۴۸۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ بهمن
صفحه را ببند
روي خط خبر

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد اجرای طرح زوج و فرد در تهران با نظارت دوربین‌ها از اسفند
شهروند| محدوده طرح زوج و فرد به صورت «دوربین نظارت» از اوایل اسفند امسال اجرا
خواهد شد.
سرهنگ حسینی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ دیروز با اعلام این مطلب گفت: همزمان با کنترل محدوده زوج و فرد با دوربین، به تدریج نیروهای اجرایی را جمع آوری خواهیم کرد. ورود به محدوده زوج و فرد 20‌هزار تومان جریمه دارد.حسینی با اشاره به کاهش نرخ صدور جریمه در مناطق مجهز به دوربین، گفت: دوربین‌های ثبت سرعت نسبت به‌سال گذشته 58‌درصد افزایش داشته اند، اما در مقابل جریمه آنها 7درصد کاهش یافته است. همچنین میزان دوربین‌های ورود به محدوده طرح ترافیک 17‌درصد افزایش
 داشته اند. اما در این مناطق نیز اعمال قانون کمتر شده که ما نیز دنبال همین هستیم. به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، از ابتدای اسفند امسال محموعا 113 دوربین شامل چراغ قرمز، خروج از طرح ترافیک و سرعت که در محدوده زوج و فرد فعال هستند، به ثبت تخلفات ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد هم خواهند پرداخت و در حقیقت این دوربین‌هاکاربری دوگانه دارند.

وزیر علوم :مراکز رشد علوم انسانی به‌زودی تأسیس می‌شود
شهروند| مراسم تقدیر از برگزیدگان المپیادهای دانشجویی دیروز با حضور محمد فرهادی، وزیر علوم و محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: باید دانشی که تولید می‌کنیم یا می‌اندوزیم، درنهایت منجر به نتیجه‌ای علمی، ملموس و عینی شود؛ به تعبیر دیگر، در جهان انسانی تغییری قابل‌لمس و قابل‌ نقد و بررسی ایجاد کند.محمد فرهادی از تأسیس مراکز رشد علوم‌انسانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در آینده تأسیس مراکز رشد علوم‌انسانی در برنامه‌های ما قرار دارد تا بتوانیم از این علوم به‌صورت کاربردی استفاده کنیم، ما باید به‌سمت‌وسویی برویم که رشته‌های جدید و میان‌رشته‌ای را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم، چراکه بسیاری از رشته‌ها عمرشان سر آمده است.


تعداد بازدید :  292