شماره ۲۶۲۹ | ۱۴۰۱ شنبه ۲ مهر
صفحه را ببند
جزئیات طرح ترافیک تهران

همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، ساعات طرح ترافیک تغییر پیدا کرد و شهروندان مکلف به رعایت آن شدند. در هفتادوپنجمین جلسه شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران تصمیم بر این شد ساعت پایان طرح ترافیک از ۱۷ به ۱۸ موکول شود و اجرای آن نیز از شش‌ونیم صبح آغاز شود.
علاوه بر افزایش ساعت طرح ترافیک و طرح شناورشدن ساعت کاری و دورکاری ۲۰درصدی کارمندان نیز یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که تاثیر مستقیمی بر کاهش ترافیک تهران دارد، بر همین اساس بود که در دومین جلسه ستاد هماهنگی استقبال از مهر، طرح شناورشدن ساعت کاری ادارات از ۷ تا ۹ صبح به‌صورت شناور و دورکاری ۲۰درصدی کارمندان تصویب شد.
بنابراین ساعت اجرای طرح ترافیک از شنبه تا چهارشنبه شش و نیم صبح و ساعت پایانی آن نیز ۱۸ خواهد بود، همچنین ساعت اجرای طرح ترافیک در پنجشنبه‌ها از شش و نیم تا ۱۳ است.
هزینه تردد خودروها بدون رزرو طرح ترافیک در محدوده مبلغ ۹۸هزار و ۸۵۰ تومان است و خودروهای پلاک تهران نیز در محدوده کنترل آلودگی هوا سهمیه تردد ۲۰ روز در فصل را دارند، همچنین تردد روزانه مجاز خودروهای پلاک شهرستان در محدوده کنترل آلودگی هوا ۱۵ روز در هر فصل است.
همچنین ساکنان محدوده طرح ترافیک که ملک‌شان در دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری تهران ثبت شده باشد، قبل از ساعت ۹ صبح یک خروج رایگان و بعد از ساعت ۱۶ نیز یک ورود رایگان دارند، همچنین بین ساعت ۹ تا ۱۶ است نیز اگر تردد کنند مبلغ طرح ترافیک برایشان نیم بها حساب می‌شود و نیاز به رزرو تردد ندارند.


تعداد بازدید :  583