از رفراندوم برای پیوستن به روسیه تا تردید بین‌المللی در طرح کاهش مالیات لیز تراس

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 21 سپتامبر 2022

چهارشنبه، 21 سپتامبر 2022 گاردین درباره تردید بین‌المللی نسبت به طرح لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا، برای کاهش مالیات‌ها در شرایط اقتصادی کنونی گفت و واشینگتن‌پست از پیش رفتن «طرح‌های الحاق روسیه».

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، دیلی تلگراف و واشینگتن‌پست به شرح زیر است:

گاردین

چهارشنبه، 21 سپتامبر 2022، چندین روزنامه بریتانیایی در صفحه نخست بر طرح‌های پیشنهادی لیز تراس، نخست‌وزیر، برای کاهش مالیات متمرکز بودند.

گاردین درباره تردید بین‌المللی نسبت به طرح لیز تراس برای «کاهش مالیات‌ها» در شرایط اقتصادی کنونی گفته است. این روزنامه به تفاوت‌های چشمگیر بین دیدگاه‌های دو رهبر ایالات متحده و بریتانیا در مورد سیاست‌های اقتصادی اشاره می‌کند و می‌گوید: «تراس بنا دارد از رهبران جهان بخواهد برای انجام کاهش گسترده مالیات‌ها به بریتانیا بپیوندند، در حالی که استقبال لیز تراس از برنامه کاهش مالیات، او را در نخستین گفت‌وگوهای دوجانبه در روز چهارشنبه با جو بایدن در مسیر برخورد و تضاد قرار داد.»

تصویر اصلی هم از دیدار لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا، با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در نیویورک حکایت دارد.

دیلی‌تلگراف

«پوتین آماده اعلام مناطق اشغالی به عنوان بخشی از روسیه» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. این روزنامه می‌گوید روسیه زمینه را برای الحاق رسمی حدود 15 درصد از خاک اوکراین فراهم کرده است، آنچه تلگراف آن را «تشدید» جنگ کنونی میان روسیه و اوکراین می‌خواند. این روزنامه گفته: «رهبران جدایی‌طلب چهار منطقه اشغالی اعلام کردند که همه‌پرسی برای تبدیل‌شدن به بخشی از روسیه اواخر این هفته برگزار می‌شود، طرح‌هایی که در سراسر جهان رد شده‌ است.»

تصویر اصلی دیلی‌تلگراف لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا، را نشان می‌دهد و می‌گوید کاهش گسترده مالیاتی در راه است و نخست‌وزیر می‌تواند مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده را هم کاهش دهد.

واشینگتن‌پست

«طرح‌های الحاق روسیه پیش می‌رود» عنوان گزارش صفحه نخست واشینگتن‌پست است که در آن آمده: «روسیه در یک تنش‌زایی شدید به سمت الحاق مناطق اوکراین پیش می‌رود. در حالی که مقامات دست‌نشانده مسکو تاریخ‌هایی را برای برگزاری همه‌پرسی برای پیوستن به روسیه تعیین می‌کنند -اقداماتی که ممکن است به‌شدت جنگ را تشدید کند- روسیه روز سه‌شنبه برنامه‌های خود را برای الحاق مناطق اشغالی اوکراین پیش برد. مقامات در «جمهوری‌های» خودخوانده جدایی‌طلب لوهانسک و دونتسک و در منطقه اشغالی خرسون در جنوب اوکراین، درباره برگزاری «رفراندوم» از جمعه تا سه‌شنبه ( ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر) خبر دادند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.