شماره ۴۸۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ بهمن
صفحه را ببند
تدارک تلویزیون برای دهه فجر
ترکیبی از سریال‌های تولیدی و تکراری در راه است

فرنوش ارس‌خانی| با اينكه تلویزیون طبق روالِ هر‌ سال برای ایام دهه فجر پخش مجموعه‌های نمایشی متناسب با این ایام را در دستور کار دارد؛ اما گاهي اين اتفاق افتاده كه تلويزيون در اين ايام هيچ سريالي را تدارك نبيند. به‌رغم اين مسأله، اما امسال تلويزيون تركيبِ عجيبي از آثارش را در باکس دهه فجر قرار داده است. به‌گونه‌اي كه علاوه بر سريال‌هاي تولیدی این ایام، مجموعه‌های در حال پخش و حتی تکراری هم در آن دیده می‌شود.
قرار است دو سریال جدید در این ایام پخش شوند که هر دوی آنها، متعلق به شبکه دو سیماست. «حانیه» اصلی‌ترین مجموعه معرفی شده است که داستان آن در حوالی‌ سال 57 می‌گذرد. پخش این سریال 13 قسمتی از 11بهمن ماه همزمان با آغاز ایام دهه فجر از شبکه دو سیما شروع می‌شود. «حانیه» به کارگردانی سیدجلال دهقانی‌اشکذری و تهیه‌کنندگی علی مهام با موضوع انقلاب اسلامی ساخته شده و جعفر دهقان، محمد کاسبی، میرطاهر مظلومی، عباس غزالی، الهام چرخنده، زهرا سعیدی، هستی مهدوی‌فر، رزیتا غفاری، سیما خضرآبادی به همراه 20 بازیگر یزدی در آن ایفای نقش کرده‌اند. «حانیه» در گروه فرهنگ، هنر و تاریخ شبکه دو ساخته شده است. همچنین «زیرلب بشمار» مجموعه مناسبتی دیگری است که در این ایام پخش می‌شود. امیرحسین صدیق، آزیتا لاچینی و اسماعیل سلطانیان از بازیگران این سریال هستند. این مجموعه به کارگردانی بهمن شهروان و تهیه‌کنندگی پروین شمشکی در 10 قسمت 35 دقیقه‌ای ساخته شده است.
شبکه یک که مدتی است سریال «گذر از رنج‌ها» فریدون حسن‌پور را هر شب به روی آنتن می‌برد، در ایام دهه فجر نیز پخش این مجموعه را ادامه خواهد داد. «گذر از رنج‌ها» به تهیه‌کنندگی علی لدنی هر شب ساعت 22 و 20 دقیقه از شبکه اول پخش می‌شود. این مجموعه که بخش عمده‌ای از آن در شمال کشور تصویربرداری شده، داستان زندگی زنی به نام «دنیا» را از لحظه تولد تا مرگ روایت می‌کند. این سریال، درام تاریخی دارد و در آن زندگی دنیا از‌ سال 1335 تا 1369به تصویر کشیده می‌شود. شبکه تهران و سه سیما، اما برای ایام دهه فجر امسال تولیداتی نداشتند و سریال‌های سال‌های قبلشان را بازپخش می‌کنند. سریال «پروانه» کاری از جلیل سامان که‌ سال گذشته از این شبکه پخش شد، مجددا بازپخش می‌شود. «پروانه» درامی است که داستان آن در بستر سیاسی می‌گذرد و حامد کمیلی، سارا بهرامی، مهدی سلوکی، هدایت‌ هاشمی بازیگران اصلی آن هستند. شبکه تهران نیز برای دهه فجر امسال سریالی برای تولید نداشته و قرار است سریال «تا صبح» به کارگردانی مجید جوانمرد را بازپخش کند. بازپخش این سریال از چهارم بهمن ماه در شبکه تهران آغاز شده است. «تا صبح» هر روز ساعت 13 و 30 دقیقه به روی آنتن می‌رود. در این مجموعه که محصول‌ سال 85 است امین زندگانی، زنده‌یاد عسل بدیعی، پروانه معصومی، مجید مظفری، ستاره اسکندری، مارال فرجاد، رامتین خداپناهی، محمد کاسبی و... نقش‌آفرینی کردند.

 


تعداد بازدید :  114