شماره ۴۸۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۷ بهمن
صفحه را ببند
ورزش جهان

ریکلمه هم رفت
خوان رومن ریکلمه، یکی از بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال آرژانتین رسما از فوتبال خداحافظی کرد. او درباره تصمیم خودش گفت:  «از زمانی که با آرژانتینیوس جونیورز به دسته بالاتر صعود کردیم، تصمیم گرفتم فوتبال را کنار بگذارم. گفته بودم تا زمانی فوتبال بازی می‌کنم که برایم هیجان‌انگیز باشد. اکنون هم فکر می‌کنم بهترین زمان برای گرفتن این تصمیم در آرامش بود و از این پس نیز دیگر فوتبال بازی نخواهم کرد.»

بوندس‌لیگا معتاد است
دکتری آلمانی به نام «رونالد‌هالتر پتری» ادعا کرد بوندس‌لیگا در هجمه عده‌ای مربی، بازیکن، مدیر و تماشاگران آلوده به مواد مخدر توهم‌زا است! او گفته فعلا صرف مشروبات الکلی زیر ذره‌بین است اما اعتیاد هم ارکان بوندس‌لیگا را تهدید می‌کند و اتحادیه فوتبال آلمان هم با قبول این موضوع، تحقیقات خود را شروع کرده است. او گفته هواداران بی‌هیچ منع خاصی موادمخدر به ورزشگاه می‌آوردند و با مصرف آن، درگیری‌های وحشتناک در داخل و خارج از استادیوم‌ها به وجود می‌آورند. حرف‌های او از آن جایی درست به نظر می‌رسد که هواداران در چند هفته اخیر بارها بنرهایی با مضمون مصرف مواد مخدر را در ورزشگاه به نمایش گذاشته‌اند.

اولین صعودکرده‌های جام ملت‌های آفریقا
سرنوشت گروه اول جام ملت‌های آفریقا با صعود کنگوو گینه استوایی میزبان به یک چهارم‌نهایی خاتمه یافت. در آخرین روز بازی‌های گروه اول، گینه استوایی یک بر صفر گابن را برد. کنگو 2 بریک بورکینافاسو (نایب قهرمان دوره قبل) را شکست داد و این تیم را از دور رقابت‌ها خارج کرد. درنهایت کنگو با 7 و گینه استوایی با 5 امتیاز ازاین گروه صعود کردند.

بلاتر، رادیویی می‌شود
سپ بلاتر، رئیس فیفا قصد دارد پس از پایان صدارت بر فدراسیون جهانی فوتبال با اجرای برنامه در رادیو به آرزوی دوران کودکی‌اش تحقق ببخشد. او دلایل خاص خودش را دارد:  «همیشه گفته‌ام که دوست دارم در رادیو کارکنم چون رادیو حتی از تلویزیون هم محبوب‌تر است. درواقع محبوب‌تر از همه وسایل الکترونیکی. آرزوی دوران کودکی‌ام، گزارشگری در رادیو بود.»


تعداد بازدید :  716