شماره ۴۸۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۷ بهمن
صفحه را ببند
رئیس کل بیمه مرکزی وعده داد
شاکیان بیمه توسعه به‌زودی به پول خود می‌رسند

شهروند| شاکیان شرکت بیمه توسعه که در یک‌‌سال گذشته از مراجعه به دفاتر مختلف این شرکت و دریافت خسارت‌هایی که این شرکت بیمه‌ای موظف به پرداخت آن است، ناامید شده بودند، اکنون روزنه امیدی پیش‌روی خود می‌بینند. بیمه توسعه که در 5‌سال گذشته با ارایه تخفیف‌های قابل توجه و فروش اقساطی بیمه‌نامه شخص ثالث 1600‌میلیارد تومان بیمه‌نامه فروخته است، در یک‌‌سال اخیر از پرداخت خسارت‌های قانونی بیمه‌گذاران خود سرباز زده است و به مقامات بیمه مرکزی ایران به‌عنوان نهاد ناظر بر بازار بیمه نیز پاسخگو نبوده است. برهمین اساس از بهمن‌ماه‌ سال گذشته مجوز فعالیت بیمه‌ای این شرکت لغو شد اما همچنان هزاران نفر از بیمه‌گذاران این شرکت به همراه خسارت‌دیدگان شخص ثالث در زندان‌ها یا بیمارستان‌ها منتظر دریافت خسارات خود هستند تا این گره کور از زندگی آنها باز شود. در همین زمینه با ارایه پرونده تخلفات گسترده این شرکت بیمه‌ای به قوه‌قضائیه قرار است شاکیان این پرونده در کوتاه‌مدت به پول خود برسند. در همین زمینه محمد امین، رئیس‌کل بیمه مرکزی در جمع خبرنگاران در مورد پرونده بیمه توسعه گفت:  این شرکت به دلیل سوءمدیریت در جذب تعداد بی‌شمار نمایندگی، عدم‌کنترل و بکارگیری مدیران بدون صلاحیت و... دچار مشکلاتی شد و بیمه مرکزی ناچار شد، کلیه فعالیت‌های بیمه‌گری و صدور بیمه‌نامه توسط این شرکت را تعلیق کند، اما این به معنای توقف پرداخت خسارت نیست. رئیس شورایعالی بیمه با اشاره به این‌که بیمه توسعه در 5‌سال اخیر 1600‌میلیارد تومان حق بیمه دریافت کرده و تا امروز نزدیک به 800‌میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است، افزود:  اراده‌ای در این شرکت برای پاسخگویی به مردم وجود ندارد، بر این اساس قوه‌قضائیه و ستاد مبارزه با مفاسد وارد میدان شدند و قرار شد با تعیین‌تکلیف اموال و دارایی‌های این شرکت خسارت‌ها پرداخت شود. وی ادامه داد:  از نظر ما اموال و دارایی‌های این شرکت تکافوی خسارت‌ها را می‌کند اما چنانچه دارایی‌ها و اموال آن تکافوی خسارت‌ها را نکرد، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی یا بیمه ایران متکفل پرداخت خسارات می‌شوند وی تصریح کرد: به‌زودی پرونده بیمه توسعه برای پرداخت خسارت زیان‌دیدگان تعیین‌تکلیف خواهد شد و هیچ زیان‌دیده‌ای بدون پرداخت نخواهد ماند.
امین در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر عدم‌نظارت بیمه مرکزی به فعالیت‌های این شرکت و افزایش تعداد نمایندگی‌های آن به 2‌هزار نمایندگی گفت: اگر در همان زمان که این شرکت فعالیت‌های خود را گسترش می‌داد، نظارت از سوی بیمه مرکزی انجام می‌شد و جلوی تأسیس 2‌هزار نمایندگی آن گرفته می‌شد کار به این‌جا نمی‌رسید، این در حالی است که نتیجه آنچه را که دیگران کاشته‌اند را ما درو می‌کنیم و ما نباید پاسخگوی سوءمدیریت‌ها باشیم.
وی با ذکر این مطلب که در طی 11‌سال گذشته شرکت بیمه توسعه حتی یک‌ریال به بیمه مرکزی پول پرداخت نکرده است، گفت:  اما از این به بعد اطمینان می‌دهم که هیچ شرکت بیمه‌ای به سرنوشت بیمه توسعه دچار نشود، زیرا از نظر نظارت، صلاحیت مدیران و غیره بیمه مرکزی دقیق عمل می‌کند و افراد فاقد صلاحیت، تجربه و مهارت کافی در فعالیت بیمه‌ای دیگر مدیر نخواهند بود.


تعداد بازدید :  268