شماره ۲۵۹۸ | ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۶ مرداد
صفحه را ببند
انهدام بزرگ‌ترین باند سرقت طلا در تهران

سارقان بدل‌انداز از سوی ماموران پلیس پایتخت دستگیر شدند. متهمان که اعضای یک خانواده هستند در اکثر شهر‌های ایران اقدام به سرقت کرده‌اند.
با وقوع سرقت‌های سریالی از زنان تهرانی در سطح شهر با یک شیوه و شگرد خاص، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفت.  در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، متهمان در پوشش خانوادگی اقدام به سوار کردن مسافر کرده و با چرب‌زبانی مبنی بر اینکه از کشور عراق آمده‌اند و قصد خرید طلا را دارند، از مالباختگان مشاوره دریافت می‌کردند.
از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد، سارقان پس از دریافت طلای مالباخته به صورت پنهانی اقدام به تعویض آن با طلای بدل کرده و پس از پیاده کردن مسافر از خودرو بلافاصله متواری می‌شدند. بنابرحساسیت موضوع، تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته پلاک خودروی سارقان را شناسایی کردند. کارآگاهان با رصد‌‌ اطلاعاتی و اقدامات خاص پلیسی خانه این سارقان حرفه‌ای که اعضای یک خانواده هستند را شناسایی کردند. کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات و پس از هماهنگی با مرجع قضائی راهی مخفیگاه سارقان حرفه‌ای شدند و در یک عملیات منسجم 3 مرد و3 زن را دستگیر کردند. سرهنگ « علی ولیپور گودرزی»، رئیس پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: «متهمان پس از انتقال به پایگاه نهم پليس آگاهي به جرم خود اعتراف کردند. در بررسی‌های بیشتر کارآگاهان مشخص شد، سارقان با این شیوه و شگرد خاص در اکثر استان‌های ایران اقدام به سرقت طلای بانوان کرده و تحت‌تعقیب بودند. متهمان برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره نهم پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.»


تعداد بازدید :  132