شماره ۲۵۹۳ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۰ مرداد
صفحه را ببند
از نگاه ابراهیم فروزش
چرا در سینمای کودک به جایی نمی‌رسیم؟!

 ابراهیم فروزش، کارگردان فیلم‌های کلید، خمره، بچه‌های نفت، سنگ اول و شیر تو شیر: ایران در حوزه سینمای کودک فیلمسازان کارکشته و باتجربه‌ای دارد که تلویزیون با استفاده از تجربیات آنها می‌تواند به مقابله با تلویزیون‌های خارجی برود، اما متأسفانه می‌بینیم که هر روز تعداد برنامه‌ها، سریال‌ها و فیلم‌هایی که به کودکان می‌پردازند کمتر از قبل می‌شود.
از طرفی، روز به روز هم تعداد فیلمسازان ما بیشتر می‌شوند؛ نیروی تازه‌کار واقعا بااستعدادی که می‌توانند با توجهی ویژه و حمایت‌های لازم، فیلم‌های کودک موفق و خوبی بسازند، اما متأسفانه نگاه به این حوزه برای ساخت آثار کودک و نوجوان به‌گونه‌ای است که می‌خواهند فقط کاری انجام دهند، فیلمی بسازند و تحویل دهند تا سابقه کاری‌شان پربارتر شود و این‌گونه کارها که قطعا کیفیت خوبی ندارند کودکان را از آثار ایرانی منزجر می‌کند و دیگر رغبتی به دیدن این آثار ندارند.
در کل؛ تعداد فیلم‌های خوب ایرانی که بتوانند نظر کودکان امروز را به خود جلب کنند بسیار اندک است. از سینمای کودک حمایت چندانی نمی‌شود، نگاه به سینمای کودک حقیرانه است و برای موفقیت در این عرصه باید کاری کرد تهیه‌کننده‌ها بیشتر به سراغ آثار کودک بروند.
این‌که در سال‌های اخیر شاهد اکران فیلم‌های کودک هستیم، اتفاق بسیار خوشایندی است. این هم که یک فیلم سینمایی ساخته می‌شود و می‌تواند اکران شود باز هم باعث امیدواری است. این اتفاقات خوب می‌توانند منجر به پیشرفت و تولیدات بیشتر و بهتر در سینما شوند و اگر دولت به کمک این سینما بیاید قطعا شاهد خواهیم بود که مردم از آثار کودک به خوبی استقبال می‌کنند.

 


تعداد بازدید :  252