شماره ۲۵۹۳ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۰ مرداد
صفحه را ببند
از نگاه جوان‌تر
تنها راه رونق ژانر کودک!

 سهیل موفق، کارگردان فیلم‌های دردسرهای شیرین، پاستاریونی و شکلاتی:  در حال حاضر کودکان و نوجوانان ما قهرمانان یا ابرقهرمانانی از فیلم‌های مختلف خارجی دارند. خود ما اما در این سال‌ها هنوز نتوانسته‌ایم یک قهرمان یا ابرقهرمان برای بچه‌هامان تعریف کنیم. البته در این زمینه از نظر نیروی انسانی و فنی از کشورهای اطراف چیزی کم نداریم، ولی آنها به اهمیت ساخت فیلم‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان پی برده‌اند، اما ما نه.
یکی دیگر از مشکلات سینمای کودک نبود سرمایه‌گذاران جدی برای ساخت فیلم‌هایی در شأن کودک و نوجوان امروز است؛ البته فیلم‌هایی برای کودکان و نوجوانان و نه درباره آنها. در واقع این روزها سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ترجیح می‌دهند به سمت ساخت فیلم‌های کمدی و اجتماعی بروند، چون در حوزه کودک موفقیت عددی و رقمی ندارد، بنابراین سرمایه‌گذاری در حوزه کودک برایشان توجیهی ندارد؛ به همین دلیل همان سرمایه را در بخش فیلم‌های اجتماعی به ویژه فیلم کمدی صرف می‌کنند و در کوتاه‌ترین زمان بیشترین بازدهی نصیب‌شان می‌شود.
برای مقابله با این روند، اما فکر می‌کنم اگر قرار است سالی ۲۰ فیلم در این حوزه تولید کنیم بهتر است آن را به ۸ فیلم تقلیل بدهیم ولی روی این ۸ فیلم چنان سرمایه‌گذاری کنیم که هم در اکران موفق باشند و هم مخاطب آنها را دوست داشته باشد.
 تنها در این صورت این ژانر رونق پیدا می‌کند. ما هیچ چاره‌ای نداریم به جز اینکه واقعا نگاهی به سینمای جهان داشته باشیم و بدانیم یکی از پردرآمدترین ژانرها در سطح جهان همین حوزه کودک است و ما هم باید به این سمت برویم.


تعداد بازدید :  320