شماره ۲۵۹۳ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۰ مرداد
صفحه را ببند
تقدم آموزش همگانی بر امدادونجات، راهکار کاهش تلفات در سوانح

مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال‌احمر گفت: «آموزش همگانی مواجهه با مخاطرات برای کاهش تلفات ناشی از بلایای طبیعی مقدم بر امدادونجات پس از حادثه است. سیل‌های اخیر مجددا نقش اساسی آموزش مردم را به ما و دستگاه‌های همکار گوشزد کرد.»
نواب شمس‌پور، مدیرکل آموزش‌های همگانی این جمعیت گفت: «آموزش عمومی مواجهه با مخاطرات از اهداف اساسی همه جمعیت‌های ملی است. اینکه مردم بدانند قبل و در هنگام وقوع سیل باید چه کنند بسیار مهم است. در دقایق نخست سانحه که هنوز نیروهای امدادی به منطقه نرسیده‌اند؛ مردم باید تاب‌آوری لازم را داشته باشند و خودمراقبتی آنها تا قبل از حضور تیم‌های امدادی نقش اساسی در نجات جان مردم بازی می‌کند.»
شمس‌پور تاکید کرد: «جمعیت هلال‌احمر در سال‌های گذشته سیاست راه‌اندازی و توسعه خانه‌های هلال را در روستاها و مناطق کم‌برخوردار دنبال کرده ‌است و در حال حاضر بیش از ۵ هزار خانه هلال با مدیریت و همکاری مردم محلی در سراسر کشور در حال فعالیت است.» او ادامه داد: «مناطقی که خانه هلال در آنها فعال بوده در سیل‌های اخیر تلفات جانی و مالی کمتری داشتند، چون مردم آموزش‌های مقدماتی لازم را دیده بودند.»


تعداد بازدید :  269