شماره ۲۵۹۳ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۰ مرداد
صفحه را ببند
عکس خبر

ایرنا- مراسم عزاداری و حرکت کاروان نمادین اسرای کربلا در سومین روز شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و شهادت حضرت زین‌العابدین (ع)، پیش از ظهر دیروز با حضور عزاداران حسینی در محدوده میدان قیام برگزار شد.

ایرنا- بر اساس رسوم قدیمی در شب دوازدهم محرم هیأت‌های عزاداری از محلات قدیمی گرگان عازم نقاط دیگر شهر می‌شوند. دسته چوبی شبیه دسته زنجیرزنی است، با این تفاوت که افراد یک چوب را به طور عمودی به دست می‌گیرند، بالای سر می‌برند با دست دیگر سینه می‌زنند و اشعار خاصی را در مسیر راه می‌خوانند.

ایسنا- در راستای پایش مستمر بناهای شاخص در بافت تاریخی و با توجه به اهمیت بنای تاریخی امیرچخماق که بخشی از هویت و شناسنامه شهر میراث جهانی یزد و بلکه ایران است، بلافاصله پس از سیل اخیر پایش سازه این بنا توسط کارشناسان متخصص این امر آغاز شد.

ایسنا- مراسم عزاداری سوم امام حسین(ع) و آیین تشییع نمادین شهدای کربلا توسط قوم بنی‌اسد در همدان هر سال در این شهر برگزار می‌شود. به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرات نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین(ع) را دفن کند؛ تااینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد.


تعداد بازدید :  283