شماره ۲۵۹۰ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
با تشکیل تیم‌های تخصصی در خانه‌های هلال صورت می گیرد
ایجاد تحولی عظیم در حوزه امدادونجات

 یعقوب سلیمانی با حضور در دوره آموزشی تشکیل تیم‌های تخصصی امدادونجات در خانه‌های هلال، تشکیل تیم‌های تخصصی در خانه‌های هلال را اتفاقی مهم دانست.
یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در دوره آموزشی تشکیل تیم‌های تخصصی امدادونجات در خانه‌های هلال گفت: «نیروهای جمعیت هلال‌احمر امروز در مسیری گام برمی‌دارند که ائمه اطهار نیز در آن مسیر قرار داشتند و به مستضعفین و نیازمندان کمک می‌کردند و این یک ارزش والا برای جمعیت هلال‌احمر است.» او افزود: «نمونه‌ای از ایثارگری نیروهای هلال‌احمر را در روزهای اخیر مشاهده کردیم که با ازخودگذشتگی و تقدیم جان خود به کمک مردم سیل‌زده شتافته و با تمام توان امدادرسانی کردند و مصداق آیات جهادی قرآن شده‌اند.»
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: «در سیل‌های روزهای اخیر تصاویری واضح از جهاد و ایثار نیروهای هلال‌احمر مشاهده شد که در سال‌های اخیر بی‌نظیر بود. امدادگران و داوطلبان با جانفشانی وارد میدان شدند تا به مردم یاری‌رسانی و مفقودین را پیدا کنند.» سلیمانی با اشاره به تداوم تلاش‌های هلال‌احمر برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده گفت: «خانه‌های هلال نقش موثری برای کمک‌رسانی به مردم دارند و در سایر عرصه‌ها نیز می‌توانند منجر به توسعه شوند. امروز خانه‌های هلال علاوه‌بر تبیین مسائل آموزشی می‌تواند عامل محرومیت‌زدایی و توسعه در مناطق باشد.» این مقام مسئول در جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: «در حادثه قطار طبس نخستین مجموعه‌ای که از حادثه آگاه شد و اطلاع‌رسانی کرد، خانه هلال آن منطقه بود و این نشان می‌دهد که تا چه میزان خانه‌های هلال می‌توانند موثر واقع شوند. این مسیر درست باید با اندیشه‌ورزی و همفکری به‌شکلی دقیق‌تر پیش رود و خانه‌های هلال به توانمندی مناسبی برسند. باید توسعه خانه‌های هلال‌احمر هدفمند باشد و با شناخت ظرفیت‌ها در هر محلی خدمات متناسب ارائه شود.»
سلیمانی خاطرنشان کرد: «امروز آموزش از اهمیت بسزایی برخوردار است و هلال‌احمر باید با اتکا به این اصل به بهترین شکل ممکن عمل کند. امروز باید ارزش لباس سرخ و سفید هلال‌احمر دانسته شود، زیرا یکی از مقدس‌ترین جایگاه‌هایی است که انسان می‌تواند در آن قرار گیرد.»   او افزود: «امروز خانه‌های هلال می‌توانند این جایگاه والای هلال‌احمر را نهادینه کرده و نقشی محوری در مناطق مختلف کشور ایفا کنند. خانه‌های هلال نباید از مسیر ترسیم‌شده خارج شوند و باید بستری برای آموزش‌های همگانی در کشور باشند و تاب‌آوری جامعه را ارتقا دهند.» دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اهمیت تشکیل تیم‌های تخصصی امدادونجات در خانه‌های هلال گفت: «کشور ما سالانه متحمل حوادث و سوانح مختلف می‌شود و مشخصا تشکیل تیم‌های تخصصی امدادونجات در خانه‌های هلال و مناطق دوردست کشور می‌تواند تحولی عظیم در عرصه امدادرسانی کشور
ایجاد کند.»


تعداد بازدید :  303