شماره ۲۵۹۰ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
دور جدید مذاکرات برجامی آغاز می شود
هیأت مذاکره‌کننده ایرانی عازم وین شد

 روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه از عزیمت هیأت مذاکره‌ کننده ایران به وین برای ادامه مذاکرات درباره  رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران خبر داد.
ناصر کنعانی گفت: «در چارچوب سیاست رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران عازم وین خواهد شد.»
به گفته  کنعانی، در این دور از گفت وگوها که به روال قبل با هماهنگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، در خصوص ایده‌های مطرح‌شده از سوی  طرف ها از جمله ایده های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارایه شد، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.   سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید مجدد بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به یک توافق پایدار که ضامن حقوق و پاسدار منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقی‌مانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفت‌وگوها فراهم کنند.
همچنین نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در پیامی خبر داد که برای ازسرگیری این مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی راهی وین شده است.
انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، در صفحه توییترش نوشت: «در راه وین برای مذاکره درباره اجرایی شدن کامل برجام بر مبنای متن ارائه‌شده هماهنگ‌کننده مذاکرات [جوزپ بورل] در ۲۰ ژوئیه. از مقامات اتریش کمال قدردانی را دارم.»

 


تعداد بازدید :  369