شماره ۲۵۸۶ | ۱۴۰۱ يکشنبه ۹ مرداد
صفحه را ببند
کیوسک

تایمز
روزنامه‌های بریتانیایی گفتند لیز تراس در رقابت با ریشی سوناک، برای جایگزینی بوریس جانسون دستاوردهایی داشته است. «سوناک ضربه جدیدی خورد» عنوان گزارش تایمز است که گفته تام توگندات، کاندیدای سابق رهبری محافظه‌کاران و رئیس کمیته منتخب روابط خارجی پارلمان، از لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا و کاندیدای جانشینی جانسون، حمایت کرده است. او به تایمز گفت تراس، تنها نامزدی است که آماده نخست‌وزیری و متحد کردن حزب محافظه‌کار است. او همچنین برنامه‌های مالیاتی تراس را تایید کرد. این روزنامه با توجه به محبوبیت توگندات در میان اعضای محافظه‌کار، حمایت او را «مهم» می‌داند.
نیویورک‌تایمز
«تقلای اتحادیه اروپا برای گزینه‌های گازی به منظور جلوگیری از بحران» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که گفته: «در حالی که روسیه عرضه گاز طبیعی خود را محدود می‌کند، اروپا همه جا به دنبال انرژی برای حفظ اقتصاد خود است. مقامات و سران کشورها در حال پرواز به قطر، آذربایجان، نروژ و الجزایر هستند تا به توافقاتی درباره انرژی برسند. در سرتاسر اروپا، نگرانی از اینکه قطع گاز روسیه دولت‌ها را مجبور به سهمیه‌بندی سوخت کند و کسب و کارها به خطر بیفتد، افزایش یافته است.»

فایننشال‌تایمز
«رئیس سی‌بی‌آی هشدار می‌دهد شرکت‌های بریتانیایی روابط با چین را قطع می‌کنند» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است. در این گزارش آمده که هزاران شرکت بریتانیایی همگی روابط اقتصادی خود را با چین قطع می‌کنند. رئیس گروه تجاری CBI هشدار داد این تهدیدی است که فشار هزینه‌های زندگی را تشدید می‌کند. این گروه گفت که شرکت‌ها زنجیره تامین خود را بازنگری کردند، زیرا پیش‌بینی می‌کنند که روابط بین چین و غرب بدتر شود.


تعداد بازدید :  65