شماره ۴۸۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۷ بهمن
صفحه را ببند
شکلات را تقسیم کنید تا خوشمزه‌تر شود

پژوهش محققان دانشگاه ییل حاکی از آن است که خوردن شکلات آن هم زمانی که با شخص دیگری قسمت کرده باشید، لذت بسیار زیادی را برایتان به ارمغان می‌آورد و طعم آن را خوشمزه‌تر می‌کند! مردم معمولا برای مشاهده یک غروب زیبا، مسابقه فوتبال، یک منظره حیرت‌آور یا فیلم‌های کمدی همدیگر را دعوت به دیدن می‌کنند و به گونه‌ای دوست دارند که تجربه خود را با دیگران قسمت کنند.   به منظور این پژوهش محققان از گروهی خواستند تا شکلات خوش طعمی را با دیگری قسمت کرده و همزمان آن را مصرف کنند و هدف این بود تا درک کنند که آیا پدیده اشتراک‌گذاری خوردنی‌ها نیز می‌تواند  روی رفتار و طعم تأثیر بگذارد یا خیر.  
تمامی شرکت کنندگان ادعا کردند حتی با وجودی که با شریک شکلاتی خود کلمه‌ای صحبت نکردند، حس خوردن شکلات برایشان تشدید شده و طعم آن را قوی‌تر احساس کردند!
در همین تحقیق، پژوهشگران از گروهی دیگر خواستند تا همین تجربه مشابه را با شکلاتی بد طعم داشته باشند؛ تمامی این افراد نیز عنوان کردند که بد طعمی شکلات هنگامی که با کسی شریک شده بودند برایشان بیشتر شده بود.  
محققان می‌گویند علت بروز این امر می‌تواند این باشد که زمانی که فرد دیگری کاری را همزمان با ما تجربه می‌کند، تمرکز روی محرک بیشتر شده و به همین علت فزونی تأثیر واقعه بر تجربه‌گرها بیشتر می‌شود. 


تعداد بازدید :  240