شماره ۲۵۶۸ | ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۵ تير
صفحه را ببند
در دیدار دکتر کولیوند با مسئولان دفاتر بعثه مراجع تقلید عظام در مکه صورت گرفت؛
قدردانی از خدمات هلال‌احمر ایران در مناسک حج

رئیس جمعیت هلال‌احمر با حضور در دفاتر بعثه آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله شبیری زنجانی و آیت‌الله وحید خراسانی، گزارشی از اقدامات درمانی هلال‌احمر در مناسک حج ارائه کرد که این اقدامات از سوی مسئولان دفاتر آیات عظام مورد قدردانی قرار گرفت.
رئیس جمعیت هلال‌احمر در این دیدارها با اشاره به وضعیت مطلوب سلامت زائران تاکنون گفت: «خوشبختانه تعداد بیماران بستری زیاد نیست  گرچه مراجعه زائران به مراکز درمانی هلال‌احمر اعم از کلینیک‌ها، بیمارستان و مجموعه مطب‌ها در مکه و مدینه زیاد است اما بیماری نگران‌کننده‌ای میان زائران وجود ندارد.»
دكتر پیرحسین کولیوند ادامه داد: «تاکنون  10 دستورالعمل برای حفظ سلامت زائران توسط هیأت پزشکی هلال‌احمر تهیه و به رئیس کاروان‌ها اعلام شده و ضمن برگزاری جلسه آموزشی برای مدیران کاروان‌ها، برای ایام تشریق، نیز برنامه جامعی از سوی هیأت پزشکی هلال‌احمر تهیه و به سازمان حج و زیارت اعلام شده است.»  مسئول بعثه آیت‌الله جوادی آملی و نمایندگان حاضر نیز در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر، از فعالیت‌های درمانی هلال‌احمر در مکه و مدینه تقدیر و اعلام کردند که اکثر روحانیون کاروان‌ها از فعالیت‌ها و روند کاری هلال‌احمر رضایت دارند و سلام حضرت آیت‌الله جوادی آملی را به هیأت پزشکی حج ایران ابلاغ کردند.
 مسئول دفتر آیت‌الله سبحانی نیز در دیدار با دکتر کولیوند با بیان اینکه  آیت‌الله سبحانی تاکید دارند که اطبا، مصداق بارز مجاهد فی‌سبیل‌الله هستند که هم به مردم و هم زائران خانه خدا خدمت می‌کنند، گفت: «این سعادت و توفیق برای تیم‌های هلال‌احمر است که در سرزمین خدا به بهترین افرادی که به این خانه دعوت شده‌اند، خدمت می‌کنند.»
او ادامه داد: «طبق گزارش‌های دریافتی، روند درمان زائران در مکه و مدینه مطلوب است. اطبایی که آمده‌اند درآمد ماهانه خوبی دارند اما به حج، مشرف شده و فقط حج‌عمره به جا می‌آورند. این نشان‌دهنده تواضع‌وخلوص دوستان است که جای تقدیروتشکر دارد. به‌نوبه خودم از شما و هیأت پزشکی جمعیت هلال‌احمر تقدیروتشکر می‌کنم.»
مسئول دفتر آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه  اعضای هلال‌احمر در تمام زمینه‌ها پیشگام هستند، افزود: «داوطلبان هلال‌احمر در حوادث غیرمترقبه از سیل، زلزله و ... اولین کسانی هستند که به مردم امدادرسانی و خدمت می‌کنند؛ خطر را به جان می‌خرند و برای نجات جان مردم، شب و روز در صحنه خدمت حضور دارند.»
مسئول دفتر بعثه آیت‌الله وحیدی خراسانی نیز در دیدار با دکتر کولیوند از خدمات هلال‌احمر به زائران خانه خدا قدردانی کرد و گفت: «مراتب خدمتگزاری هیأت پزشکی هلال‌احمر را خدمت حضرت آقا ابلاغ می‌کنیم. تک‌تک خدماتی که شما ارائه می‌دهید و ویزیت زائران بیمار و در کل، خدمت‌رسانی به زائران در ابعاد مختلف، قابل تقدیر است.»
لازم به ذکر است در این دیدارها، راهکارهایی همچون نظارت بر رعایت بهداشت در هتل‌ها و ...، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میان زائران ازجمله استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، رعایت شرایط ازدحام و ... نیز مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.
رایزنی با مسئولان بعثه آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله حکیم برای خدمت به زائران در اربعین
رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین با حضور در دفاتر بعثه آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله حکیم ضمن ارائه گزارش اقدامات درمانی هلال‌احمر در مناسک حج، درخصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در ایام اربعین، رایزنی کرد.
نماینده بعثه آیت‌الله سیستانی در دیدار و گفت‌وگو با دکتر کولیوند، ضمن تقدیر از فعالیت‌های هیأت پزشکی هلال‌احمر ایران در حج‌تمتع، از خدمات این مرکز به زائران ایرانی در نجف، کربلا و کاظمین هم قدردانی کرد.
در این دیدار، رایزنی در خصوص راهپیمایی اربعین انجام و مقرر شد که جلسات دیگری پس از حج در این خصوص برگزار شود و همکاری‌های دوجانبه با هدف حفظ سلامت زائران ایرانی در ایام اربعین، توسعه پیدا کند.
فرزند آیت‌الله حکیم نیز در دیدار با دکتر کولیوند، از خدمات پزشکی هلال‌احمر در حج و عتبات و همچنین راه‌اندازی بیمارستان امام علی(ع) در شهر نجف اشرف، تقدیر و دعوت کرد که در نجف، جلساتی درخصوص اجرای مراسم اربعین و همچنین فعالیت بیمارستان برگزار شود.


تعداد بازدید :  155