شماره ۲۵۵۷ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲ تير
صفحه را ببند
بخشش قاتل پدر در کرمانشاه

قاتلی در کرمانشاه با اعلام پشیمانی از جرم خود و تلاش‌های اعضای ستاد صبر استان و همیاران صلح و جلسات متعددی که با اولیای دم و بزرگان طایفه برگزار شد، بخشیده شد.
منوچهر فتاحی، معاون قضائی دادگستری استان کرمانشاه در تشریح جزئیات این پرونده، گفت: «سال 1396 پدر و پسری در جریان یک اختلاف جزیی باهم درگیر شدند. در این میان پسر نوجوان پدر خود را با ضربه چاقو مجروح کرد و سپس متواری شد. باوجود انتقال پدر به بیمارستان و تلاش کادر درمان، به‌علت شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جان خود را از دست داد. این موضوع سرآغاز یک اختلاف شدید خانوادگی و طایفه‌ای شد.»
رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه ادامه داد: «قاتل پس از مدتی توسط پلیس شناسایی و دستگیر و پرونده او به دادسرای رسیدگی به جرائم اطفال ارسال شد.» او با بیان اینکه طی این مدت اختلافات شدیدی بین خانواده و طایفه قاتل و اولیای‌دم بوجود ‌آمد، افزود: «در نهایت این پرونده به‌منظور ایجاد صلح‌وسازش به ستاد صبر شعبه 45 شورای حل اختلاف استان ارجاع داده شد و در آنجا بزرگان و ریش‌سفیدان منطقه برای ایجاد آرامش بین طرفین وارد عمل شدند. این پرونده با اعلام پشیمانی قاتل از جرم خود و تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای ستاد صبر استان و همیاران صلح و جلسات متعددی که با اولیای‌دم و بزرگان طایفه برگزار به سازش ختم شد.»
او با تقدیر از فعالیت‌های خیرخواهانه اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح شهرستان کرمانشاه در حل‌وفصل این پرونده، افزود: «این اعضا با سعه‌صدر، بردباری، تلاش‌‌وکوشش مضاعف توانستند رضایت اولیای‌دم را جلب کنند و خانواده مقتول با گذشت از خون پدر خود، زندگی دوباره به قاتل بخشیدند و پرونده پس ازحدود پنج سال با صلح‌وسازش مختومه شد.»

 


تعداد بازدید :  384