شماره ۴۸۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
روی خط خبر

برای پاسخگویی به سوال نادرقاضی پور: وزیر آموزش و پرورش به مجلس فراخوانده شد
وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ دادن به سوال نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مورد علت عدم پایبندی وزیر به وعده‌هایش در روز رأی اعتماد درباره تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس، مربیان پیش دبستانی و آموزش یاران نهضت
سواد آموزی به مجلس خواهد رفت. به گزارش مهر، در این خصوص کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز گزارشی را براساس ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد استنکاف وزیر آموزش و پرورش از اجرای قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزش یاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش برای قرائت در مجلس آماده کرده است که در صورت موافقت نمایندگان این گزارش برای بررسی تخلفات به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد
در خواست معاون اول رئیس‌جمهوری برای کمک به دولت
بررسی مغایرت‌های لایحه بودجه‌سال 1394 کل کشور با سیاست‌های کلی و سند چشم‌انداز، در جلسه روزگذشته کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر حسن اجرای سیاست‌های کلی که به ریاست آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی تشکیل شد، مورد بحث قرار گرفت.
به گزارش ایلنا، در این جلسه که علاوه بر اکثر اعضای عضو کمیسیون نظارت از مجمع، معاون اول و معاون برنامه‌‌‌ریزی و نظارت راهبردی
رئیس جمهوری، رئیس سازمان بازرسی کل کشور،
رئیس دیوان عدالت اداری، رئیس دیوان محاسبات و معاون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، ابتدا نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری، گزارشی از سیاست‌ها، برنامه‌ها و اهداف ضدتورّمی دولت در تنظیم لایحه بودجه ‌سال 94 کل کشور ارایه کرد که مورد تقدیر و تشکر اعضای کمیسیون قرار گرفت.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تا پایان‌سال احیا می‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: برای احیای این سازمان در استان‌ها کارگروهی تشکیل شده که درحال تعیین ساختار و تفکیک وظایف است. به گزارش ایرنا، جواد ناصریان در تشریح اقدامات انجام‌شده برای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در استان‌ها افزود: یکی از برنامه‌های رئیس‌جمهوری احیای این سازمان بود تا به‌عنوان مغز متفکر برنامه‌ریزی در استان‌ها فعالیت کنند. معاون وزیر کشور همچنین گفته است:  یکی از نگرانی‌ها در بحث احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این بود که وقتی این سازمان ایجاد می‌شود آن بخش از وظایفی که استانداری در بخش بودجه دنبال می‌کند باید به این سازمان برگردد.

معاون رئیس‌جمهوری و مدیرمسئول کیهان برای هم جوابیه نوشتند
معاون اجرايي رئيس‌جمهوري در جوابیه‌ای که برای مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشته است تصریح کرده:«يأس‌پراکني و دروغ‌پردازي عليه فعاليت‌هاي دولت همچنان ادامه دارد و اين آخرين باري نيست که جريده کيهان مطلبي را به دروغ به دولت نسبت مي‌دهد.» به گزارش ایلنا، پس از انتشار گزارشي درباره «طرح فضايي جديد دولت» در روزنامه کيهان، محمد شريعتمداري معاون اجرايي رئيس‌جمهوري جوابيه‌اي به کيهان ارسال کرده است  که در این جوابیه ازجمله با بیان این‌که دولت هيچ تصميمي در انحلال پژوهشگاه فضايي ايران نگرفته است تأکید کرده: اصولا تأسيس سازمان فضايي ايران محصول فکر افرادي است که در دولت يازدهم مشغول خدمت هستند و هيچ ربطي به دولت‌هاي نهم و دهم نداشته است. در پاسخ به محمد شریعتمداری، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان آورده: با بیان این‌که جوابیه ارسالی با توهین به مدیرمسئول کیهان آغاز شده (... ضمن آرزوی شفای عاجل برای جنابعالی!) که روش، «منحصربه فرد»! و «رایج» دولت یازدهم در ناسزاگویی به منتقدان و فرار از پاسخگویی است که می‌گذاریم و می‌گذریم. وی در ادامه نوشته است:  با ناسزاگویی نمی‌توانید کیهان را وادار به سکوت کنید.

در نامه‌ای به نماینده خرم‌آباد مطرح شد
پاسخ علی مطهری به اظهارات ابراهیم آقا محمدی
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ نامه آقامحمدی به وی، جوابیه‌ای خطاب به نماینده خرم‌آباد ارسال کرده است. مطهری در بخشی از نامه خود به ابراهیم آقا محمدی آورده است:  گفته‌اید در گزارش من از ماجرای نطقم، آن‌جا که رفتار هیاهوکنندگان را که می‌خواستند صدای من به گوش کسی نرسد به رفتار لشکر عمر سعد در روز عاشورا تشبیه کرده‌ام، پس خودم را هم به امام حسین تشبیه کرده‌ام. این برداشت درست نیست زیرا از نظر ادبی و فن بلاغت، در یک تشبیه لازم نیست که از همه جهات میان مشبّه و مشبّه ‌به شباهت وجود داشته باشد بلکه شباهت از یک جهت کافی است.

 


تعداد بازدید :  293