شماره ۴۸۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
خبر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:  35‌میلیون نفر در کشور هوای پاک تنفس می‌کنند
شهروند| رئیـس ســازمان حفاظـت محیط‌زیست با تأکید بر این‌که اگر بخواهیم در سودآوری اقتصادی موفق باشیم باید بر مدار بهره‌وری سبز حرکت کنیم، گفت: برای دستیابی به رشد اقتصادی و ارزش افزوده مثبت باید توسعه پایدار، توجه به ظرفیت زیستی کشور و الزامات محیط زیستی را مبنا قرار داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست (پام)، معصومه ابتکار در همایش ملی بهره‌وری ایران، به وضع مصرف منابع آب در کشاورزی اشاره کرد و گفت:  برای حفظ کشاورزی و منابع، نیازمند انقلاب در کشاورزی هستیم و خوشبختانه دولت تدبیر و امید با نگاهی متفاوت از گذشته و احیای سازمان‌هایی همچون مدیریت برنامه‌ریزی کشور، شورایعالی محیطزیست، شورایعالی آب و تأکید و نگاه ویژه رئیس‌جمهوری به محیط‌زیست درحال حرکت در این مسیر است. وی تاکید کرد: رویکرد دولت
تدبیر و امید در اقتصاد، مبتنی بر حمایت و حفاظت از محیط‌زیست است و در همین راستا شاهد اقدامات موثری در زمینه‌های مختلف ازجمله مقابله با آلودگی هوا بودیم به گونه‌ای که هم اکنون 35‌میلیون نفر در مناطق مختلف کشور، هوای پاک تنفس می‌کنند.
او ادامه داد:  این بدان معنا نیست که اقدامات دیگری برای بهبود کیفیت هوا صورت نمی‌گیرد. همه می‌دانند که برنامه‌ریزی برای رفع آلودگی هوا، بلند مدت است.
رئیس سازمان محیط زیست، با انتقاد از تفکر نادرست گذشته در کشور که محیط‌زیست را مخالف و مقابل توسعه می‌پنداشت و اولویت نخست را دستیابی به توسعه بدون توجه به حفظ محیط‌زیست می‌دانست، گفت: تجربه جهانی و علم نوین اثبات کرد به منظور حفظ حقوق نسل‌های آینده، توسعه و حفظ محیط‌زیست باید به موازات هم پیش بروند و به عبارت بهتر حرکت بر مدار توسعه پایدار باشد.
او کاهش سطح جنگل‌ها، کاهش منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، افزایش آلودگی‌ها ازجمله آلودگی‌های شیمیایی و کاهش ذخایر
تنوع زیستی را ازجمله اثرات مخرب توسعه بدون توجه به محیط‌زیست دانست و اضافه کرد: فاجعه پارک ملی دریاچه ارومیه، همچنین اتفاقاتی که برای سفره‌های آب‌های زیرزمینی که ذخایر استراتژیک کشور هستند، رخ داد، نشان‌دهنده روند نادرست توسعه در گذشته است.

مدیر بازرسی سازمان غذا و دارو هشدار داد
قاچاق چمدانی شکلات از گمرکات مسافری
شهروند| مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو نسبت به قاچاق چمدانی شکلات از گمرک‌های مسافری هشدار داد.
جلال غفارزاده، در توضیح این ماجرا می‌گوید: «قاچاق چمدانی شکلات معمولا از گمرکات مسافری یعنی به صورت کالای همراه مسافر، بازارچه‌های مرزی و مناطق آزاد وارد می‌شود.» او ادامه می‌دهد: «با این‌که ما در زمینه شیرینی، شکلات و آدامس صنایع داخلی خوب و باکیفیتی داریم و بسیاری از آنها نیز صادر می‌شود اما با ورود اقلام قاچاق مواجه هستیم که قیمت آنها نیز ارزان‌تر است و به تولید داخل نیز ضربه و آسیب می‌زند و تهدیدی نیز برای سلامت است.»
به گفته غفارزاده، با این‌که در تولید این قبیل اقلام از مواد متعدد، متنوع و گاهی مضر استفاده می‌شود و حتی ممکن است از جهات مواد حلال و شرعی دچار ابهامات و شبهاتی باشد بنابراین اهمیت موضوع قاچاق این اقلام مضاعف است و باید مقابله جدی با قاچاق این گونه اقلام به کشور شود.


تعداد بازدید :  284