مخبر: هیچ کمبودی در حوزه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد

بازدید معاون اول رییس جمهور از مجتمع انبارهای کالاهای اساسی و سیلوی ۱۲۰ هزار تنی شهید مدرس

معاون اول رییس جمهور در پایان تصریح کرد: توجه به بحث عدالت از جمله اهداف و افتخارات مهم طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها است که انشالله دولت با همکاری و همراهی مردم این هدف مهم را به سرانجام خواهد رساند

معاون اول رییس جمهور عصر امروز(جمعه) با حضور در شهرستان رباط کریم از مجتمع انبارهای کالاهای اساسی و سیلوی ۱۲۰ هزار تنی شهید مدرس شرکت بازرگانی دولتی ایران بازدید کرد.

دکتر محمد مخبر در این بازدید که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار تهران انجام شد، با توضیحات مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در جریان ذخیره و وضعیت انبارهای گندم و برنج و همچنین ذخیره سازی روغن مورد نیاز مردم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور در این بازدید با اشاره به تلاش های وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در راستای ذخیره سازی و تکمیل ظرفیت انبارهای کالاهای اساسی در سراسر کشور تاکید کرد:هیچگونه کمبودی در حوزه اقلام و کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم وجود ندارد.
همچنین دکتر مخبر در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت کالاهای اساسی در منطقه و کشورهای جهان با مشکلات اساسی روبرو شده است اما به دلیل پیش بینی ها و تامین مالی مورد نیاز  توسط دولت سیزدهم و با تلاش های شبانه روزی برای خرید کالاهای اساسی مردم، هیچ مشکلی در کشور در زمینه ذخیره سازی و انبار این کالاها وجود ندارد و ذخایر بسیار خوبی از کالاهای اساسی و محصولات وابسته به آنها در انبارها موجود است.
دکتر مخبر تاکید کرد: اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه جزء الزامات قانونی بود که دولت طبق بودجه و مصوبه مجلس شورای اسلامی ملزم به اجرای آن است.
وی تصریح کرد: برای تعیین قیمت های ۴ قلم کالای اساسی لبنیات، مرغ، تخم مرغ و روغن محاسبات دقیقی انجام شد که این محاسبات با توجه به تحلیل های اقتصادی بر روی عوامل تاثیرگذار قیمت ها تعیین شد و از طرفی یارانه پرداختی به مردم نیز براساس محاسبات افزایش قیمت ها پس از اجرای طرح و تاثیر بر سبد زندگی مردم بود.
معاون اول رییس جمهور در پایان تصریح کرد: توجه به بحث عدالت از جمله اهداف و افتخارات مهم طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها است که انشالله دولت با همکاری و همراهی مردم این هدف مهم را به سرانجام خواهد رساند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.