شماره ۴۸۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
ابهام درباره آینده سرمربی تیم‌ملی
مردی که اسطوره نشد!

شهروند| تیم‌ملی ایران درحالی با کارلوس کی‌روش پای به شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا گذاشت که قرارداد سرمربی پرتغالی تیم‌ملی با حرف‌وحدیث‌های زیادی بعد از جام‌جهانی تمدید شد و احتمالا دیدار با عراق پایان راه او با ایران باشد.
سیستم اتوبوسی هم جواب نداد
با وجود انتقادات اکثر کارشناسان فوتبال از نحوه بازی تیم‌ملی در جام‌جهانی و بعد از آن کی‌روش روی سیستم دفاعی تیمش به شدت اصرار داشت و با همین روش توانست در 3 بازی دور گروهی نیز دروازه ایران را بسته نگه داشته و 9 امتیاز هم کسب کند. همه انتظار داشتند این ماجرا مقابل عراق نیز ادامه داشته باشد اما دریافت 3 گل در این بازی نشان داد که دیگر سیستم دفاع اتوبوسی هم جوابگو نیست.
حرف‌های مبهم
کارلوس کی‌روش بعد از حذف تیمش از جام ملت‌ها می‌گوید: «درخصوص اخراج پولادی به داوری اعتراض دارم اما اگر حرف بزنم 33‌سال مربیگری‌ام تمام می‌شود و مادام‌العمر محروم خواهم شد. خسته نمی‌شوم از این مسأله انتقاد کنم که چرا ویلیامز برای این بازی انتخاب شد. اگر لازم باشد مقابل مسئولان کنفدراسیون زانو می‌زنم که آیا اتفاقات امشب منصفانه بود؟ آیا ویلیامز می‌تواند امشب بخوابد؟» وی همچنین درباره آینده‌اش با ایران می‌افزاید: «مطمئنا در فوتبال آینده‌ای وجود ندارد. برای ما آینده دردی است که امشب کشیدیم. من اصلا نمی‌دانم می‌خواهم شغلم را ادامه بدهم یا نه. بازیکنان ایران تا ابد در قلب من می‌مانند.»
فسخ قرارداد؟
قرارداد کارلوس کی‌روش با ایران بعد از جام‌جهانی به صورت مشروط تمدید شد که مرحله اول این قرارداد تا پایان جام ملت‌ها بود که در صورت کسب نتیجه مناسب - که به نظر رسیدن به نیمه‌نهایی عنوان شده بود – قرار بود این قرارداد تا پایان مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2018 تداوم داشته باشد. به نظر می‌رسد با توجه به این‌که ایران از صعود به نیمه‌نهایی بازمانده این قرارداد به صورت خودکار فسخ شود و در صورت قطع همکاری با کی‌روش، فدراسیون ایران غرامتی پرداخت نخواهد کرد.
حرف‌های جالب کفاشیان
البته رئیس فدراسیون خبر دیگری می‌دهد. او می‌گوید: «بالاخره کی‌روش تا اینجای کار زحمت خود را کشیده است اما ما تا پایان هفته جلسه‌ای را با هیأت‌رئیسه برگزار خواهیم کرد،  البته ما تا مقدماتی جام‌جهانی زمان زیادی نداریم و در این شرایط ایجاد تغییرات به صلاح نیست. هرچند  نظر نهایی فدراسیون درباره کی‌روش اعلام نشده.»
مربی ایرانی در راه است؟
در صورتی که فدراسیون به قطع همکاری با کی‌روش رأی بدهد، به نظر می‌رسد این بار پروژه دادن هدایت تیم‌ملی به یک مربی ایرانی جدی‌تر دنبال خواهد شد. به‌هرحال کی‌روش هم نتوانست رویای ایرانی‌ها را به حقیقت تبدیل کند تا حسرتمان برای رسیدن به قهرمانی 43 ساله شود.


تعداد بازدید :  401