شماره ۴۸۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
کارت قرمز به رویای قهرمانی
... همین

شهروند| داور مسابقه روز گذشته ایران و عراق، در دقیقه 43 این دیدار تصمیمی گرفت که باعث شد تمام نقشه‌ها  کی‌روش برای ادامه این دیدار به هم بریزد و شاید تا مدت‌ها نیز شاهد انتقادات ایرانی‌ها باشد.
ذهنیت قبلی کی‌روش
بنجامین ویلیامز استرالیایی قضاوت بازی نخست ایران را در جام شانزدهم مثل آخرین دیدار ملی‌پوشان کشورمان برعهده داشت. کی‌روش پس از بازی با بحرین انتقاداتی را نسبت به داور استرالیایی بیان کرد که درنهایت باعث شد او از سوی AFC‌ با جریمه مواجه شود. جالب بود که بار دیگر کمیته داوران AFC‌ تصمیم گرفت از این داور برای ایران استفاده کند.
تصمیمی که ایران را از هم پاشید
تصمیم ویلیامز در دقیقه 43 بازی دیروز برای دادن اخطار دوم به پولادی کمی عجیب به نظر می‌رسید. او که به نظر در خاطرش نبود که مدافع ایران یک کارت زرد دقایقی قبل از او دریافت کرده، بعد از برخورد پولادی و دروازه‌بان عراق کارت زرد دوم را به او نشان داد تا رأی به این بدهد که ایران تا پایان بازی باید 10 نفره کار کند.
محکومیت همگانی ویلیامز
در داخل ایران تقریبا تمام کارشناسان داوری تصمیم ویلیامز را عجولانه و اشتباه خواندند تا او به‌عنوان مقصر نخست ناکامی ایران در جام شانزدهم شناخته شود. بعد از بازی صفحه اینستاگرامی که به نام این داور بود، متنی مبنی بر عذرخواهی از ایرانی‌ها منتشر کرد که البته بعید به نظر می‌رسد این صفحه از سوی خود او مدیریت شود.
حمله‌های متداول
حتی زمانی که نیمه نخست دیدار ایران و عراق تمام نشده بود، برخی افراد شروع به ایجاد کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی علیه داور استرالیایی کردند؛‌ اتفاقی تکراری که متاسفانه در سال‌های اخیر در فوتبال ایران تبدیل به یک مد شده است. این کمپین‌ها توهین‌های زیادی را بعد از بازی هم به ویلیامز داشتند و جوک‌هایی را ساختند و در شبکه‌های اجتماعی پخش کردند؛ ماجرایی که برای مازیچ داور صربستانی دیدار ایران و آرژانتین نیز بعد از اعلام نکردن پنالتی روی دژاگه در جام‌جهانی هم رخ داده بود.
شکایت ایران از داور استرالیایی
مهدی محمدنبی، سرپرست تیم فوتبال کشورمان درباره پیگیری قضاوت داور استرالیایی می‌گوید: «به خاطر داوری ویلیامز به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت خواهیم کرد. حتی با AFC دراین‌باره مکاتبه انجام خواهیم داد تا اعتراض‌مان را نسبت به قضاوت داور استرالیایی اعلام کنیم.»


تعداد بازدید :  524